- Długość [mm]: 960
- Ilość żeber: 5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 112-5PK960 |
ASHIKA | 112-5PK965 |
ASHIKA | 1125PK965 |
ASHIKA | 96-09-964 |
ASHIKA | 9609964 |
BLUEPRINT | AD05R962 |
GATES | 5PK963 |
HONDA | 38920-PY3-003 |
HONDA | 38920-PY3-A01 |
JAPANPAR | DV5PK0960 |
JAPANPAR | DV5PK0965 |
JAPANPAR | TV964 |
JAPKO | 5PK960 |
JAPKO | 5PK965 |
KAVO PARTS | DMV2027 |
MITSUBISHI | MD357086 |
MITSUBISHI | MD363460 |
NISSA | 11720-6F900 |
NPS | T111A11 |
STARLINE | SR 5PK963 |
TOYOT | 99365-00960 |
TOYOT | 99365-20960 |
ACURA
|
HONDA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Nipparts o holenderska firma motoryzacyjna, dystrybuująca części samochodowe na terenie Europy. Oferta firmy obejmuje niemal wszystkie możliwe kategorie części samochodowych. Producent od początku istnienia firmy tworzy części samochodowe dla pojazdów japońskich. Z czasem dołączyły do nich podzespoły dla aut koreańskich. Obecnie Nipparts to jeden z liderów, jeśli chodzi o produkcję części samochodowych dla aut azjatyckich w Europie. W ofercie firmy znajdują się między innymi elementy układu hamulcowego. Dużą popularnością na rynku części zamiennych cieszą się klocki i tarcze hamulcowe Nipparts. Doceniane są również szczęki hamulcowe tej marki.
Oferta marki Nipparts jest bardzo bogata. Poza podzespołami niezbędnymi dla zatrzymania pojazdu, w ofercie znajdują się również części układu zawieszenia, takie jak amortyzatory czy sprężyny. Ponadto, firma produkuje również elementy układu chłodzenia oraz układu napędowego. Ważną część asortymentu przedsiębiorstwa stanowią filtry samochodowe, na czele z filtrami powietrza oraz kabinowymi.
Przedsiębiorstwo pod nazwą Nipparts powstało już ponad 30 lat temu. Nie od początku jednak posiadało tak bogatą – wręcz kompleksową – ofertę jak dzisiaj. Początkowo firma działała na niewielką skalę, głównie w Holandii, w której powstała. Z czasem marka stała się własnością holdingu Sator, co wpłynęło na wzrost jej popularności. Wejście do ogromnego holdingu motoryzacyjnego oznaczało dostęp do zaawansowanych centrów badawczych oraz ułatwioną dystrybucję produktów. Dzisiaj Nipparts to marka, która w wielu kategoriach podzespołów samochodowych dominuje na terenie Beneluksu, jednak rozpoznawalna jest w całej Europie.