- Ilość żeber: 6
- Długość [mm]: 1548
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11287506734 |
BMW | 11287512564 |
BMW | 11287525418 |
BMW | 11287529741 |
BMW | 11287539831 |
BMW | 11287542864 |
BMW | 11287631817 |
BMW | 11287802186 |
CONTI | 6PK1548 |
DAYCO | 6PK1545 |
DAYCO | 6PK1550 |
GATES | 6PK1548 |
RENAU | 7700271648 |
RENAU | 7700272741 |
RENAU | 7700851954 |
SEAT | 036145933H |
SKODA | 032145933AA |
SKODA | 036145933H |
VW | 032145933AA |
VW | 032145933R |
VW | 036145933H |
ALPINA
|
BMW
|
MORGAN
|
RENAULT
|
SEAT
|
SKODA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Quinton Hazell to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Obecnie autoczęści Quinton Hazell zaspokajają potrzeby ponad 99% samochodów poruszających się po europejskich drogach. W asortymencie producenta znajdują się części wszystkich układów samochodowych. Najpopularniejsze i najwyżej cenione są dziś części układu kierowniczego oraz układu zawieszenia od brytyjskiego producenta. Wahacze, przeguby, stabilizatory, półosie czy amortyzatory Quinton Hazell są wykorzystywane przez najsłynniejszych producentów samochodów osobowych i transportowych.
Asortyment Quinton Hazell stanowią tysiące referencji. W ostatnich latach producent znacząco rozszerzył ofertę w zakresie części układu hamulcowego. Tarcze czy klocki hamulcowe Quinton Hazell cechują się dużą wytrzymałością i są montowane między innymi w najbardziej wymagających pojazdach sportowych. Firma Quinton Hazell zdobyła uznanie również na rynku producentów silników oraz osprzętu jednostek napędowych. Ponadto, w ofercie znajdują się również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu chłodzenia i wiele więcej.
Główna siedziba firmy znajduje się w Wielkiej Brytanii, jednak oddziały przedsiębiorstwa są obecne na całym świecie. Podobnie autoczęści Quinton Hazell są dziś dystrybuowane na wszystkich kontynentach. Producent oferuje części samochodowe do pierwszego montażu, jak i na rynek części zamiennych. Dostęp do zaawansowanych technologicznie laboratoriów oraz nastawienie na ciągły rozwój sprawiają, że części Quinton Hazell należą do najbardziej innowacyjnych na rynku.