- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
- Ilość żeber: 5
- Szerokość [mm]: 17,8
- Długość [mm]: 718
- Materiał: Poliester
- Materiał: EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
- Kolor: Czarny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 5PK715 |
BANDO | 5PK715 |
BOSCH | 1 987 947 831 |
BOSCH | 1 987 947 909 |
CITRO | 5750.D3 |
CITRO | 5750.H4 |
CITRO | 5750.P6 |
CITRO | 5750.TW |
CITRO | 5750.WV |
CITRO | 5750D3 |
CITRO | 5750H4 |
CITRO | 5750P6 |
CITRO | 5750TW |
CITRO | 90538288 |
CITRO | 91538177 |
CITRO | 96273679 |
CONTI | 5PK715 |
CONTI | 5PK725 |
DAYCO | 5PK715 |
FAI | 5PK0713 |
FAI | 5PK0725 |
FEBI | 28819 |
FLENNOR | 5PK0718 |
FLENNOR | 5PK718 |
GATES | 5PK718 |
HUTCHINSON | 715 K 5 |
HUTCHINSON | 720 K 5 |
INA | 537 0212 10 |
INA | FB 5PK718 |
MAG | 340511000715 |
METZGER | 5PK725 |
MEYLE | 050 005 0715 |
MEYLE | 050 005 0725 |
OPTI | 5 PK 715 |
OPTI | 5PK715 |
PEUGE | 5750.77 |
PEUGE | 5750.D2 |
PEUGE | 5750.P5 |
PEUGE | 5750.WV |
PEUGE | 575077 |
PEUGE | 5750D2 |
PEUGE | 5750P5 |
PEUGE | 5750WV |
PEUGE | 96273679 |
QUINTON HA | QBR5713 |
QUINTON HA | QBR5720 |
ROULUNDS | 5K0715 |
RUV | 5PK0718 |
SASIC | 1770028 |
SKF | VKMV 5PK715 |
SKF | VKMV 5PK720 |
SNR | 5PK715 |
SNR | CA5PK715 |
SNR | CA5PK720 |
SWAG | 62 92 8819 |
TATA | 279023116314 |
TRISCAN | 055PK718 |
TRISCAN | 1401-5PK718 |
TRISCAN | 5PK0715 |
TRISCAN | 8640 500718 |
TRISCAN | 865PK725 |
TRISCAN | GA-5PK718 |
TRISCAN | VKMV 5PK715 |
TRISCAN | VKMV 5PK720 |
TRP | 1522798 |
VEYANCE | 5PK0713 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Triscan to firma motoryzacyjna z duńskim kapitałem. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części zamiennych do samochodów europejskich i azjatyckich. Oferta obejmuje 25 grup produktowych, co oznacza, że obecnie Triscan niemal w pełni zaspokaja potrzeby każdego kierowcy. Najważniejsze części w ofercie dystrybutora to bez wątpienia elementy układu hamulcowego. Klocki hamulcowe Triscan są doceniane w wielu krajach europejskich, podobnie jak zaciski, sprężyny dociskowe czy czujniki zużycia hamulców. W sumie w asortymencie przedsiębiorstwa znajduje się ponad 14 tysięcy referencji z tej kategorii.
Drugą największą grupę produktową stanowią części układu kierowniczego Triscan. Obecnie producent dysponuje ponad 6 tysiącami referencji w tej kategorii. Znajdują się tutaj między innymi drążki kierownicze i ich końcówki. Oferta w wymienionej kategorii jest stale poszerzana, głównie o referencje dla najnowszych modeli pojazdów.
Ponadto, oferta dystrybutora części samochodowych Triscan obejmuje m.in.: części układu napędowego, uszczelnienia silnika oraz innych podzespołów, części sprzęgła oraz skrzyni biegów. Ponadto, przedsiębiorstwo oferuje szeroki wybór produktów w kategorii części zawieszenia.
Triscan to firma duńska, jednak zasięg jej działania jest o wiele szerszy. Obecnie części samochodowe Triscan są dystrybuowane na terenie 35 krajów europejskich. Firma zatrudnia pracowników w Danii, Francji, Niemczech i Szwecji. Przedsiębiorstwo dysponuje trzema rozbudowanymi centrami dystrybucyjnymi, z których transportowane są autoczęści Triscan. Dwa centra dystrybucyjne znajdują się na terenie Danii, natomiast trzecie zlokalizowane jest w Niemczech.