- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: wałek rozrządu
- Ilość zębów: 143
- Szerokość [mm]: 25
- Zazębienie: Curvilineo
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | 0336-3302 |
BBFREDLINE | 29LX000 |
BLUEPRINT | ADT37528 |
BOSCH | 1987AE1050 |
CONTI | CT900 |
DAYCO | 94535 |
GATES | T215 |
HBJAKOPART | J1122033 |
HONGYAN | 29LX000 |
IAP | 128-17067 |
JAPANPAR | DD-286 |
JAPKO | 40286 |
KAVO PARTS | DTB-9001 |
LEXUS | 1356846020 |
LEXUS | 1356849035 |
LEXUS | 1356849036 |
MDR | MDB-5286 |
NIPPARTS | J1122033 |
QUINTON HA | QTB450 |
SCT | GT215 |
TOYOT | 13568-46020 |
TOYOT | 13568-49035 |
TOYOT | 13568-49036 |
TOYOT | 1356846021 |
TOYOT | 1356846031 |
TOYOT | 13568YZZ14 |
TRISCAN | 8645 T215 |
VEYANCE | G1310H |
VEYANCE | G1437H |
LEXUS
|
TOYOTA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pasek rozrządu NPS T112A106 | NPS | Brak ceny |
Pasek rozrządu JPN 30R2031-JPN | JPN | Brak ceny |
RUVILLE 556924 | RUVILLE | Brak ceny |
IPD 29-0536 | IPD | Brak ceny |
Pasek rozrządu SCT - MANNOL GT215 | SCT - MANNOL | Brak ceny |
Pasek rozrządu TRISCAN 8645 t215 | TRISCAN | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.