- Ilość zębów: 153
- Szerokość [mm]: 25,4
- Długość [mm]: 1457
- Podział zębów: 9,525
Dodaj opinię
(30.05.2019)
W przeszłości korzystałem z paska rozrządu INA, który wiernie służył mi przez ponad 100 tys. kilometrów. Co więcej, zdecydowałem się go wymienić z rozsądku, a nie z konieczności. Pewnie spokojnie przejechałbym na nim jeszcze co najmniej jeszcze kilkanaście tysięcy kilometrów. Tak więc kiedy wymieniałem pasek, nie było wątpliwości, że znów kupię produkt marki INA. Po raz kolejny muszę stwierdzić, że jestem zadowolony. Po przejechaniu ponad 8 tys. km pasek nie uległ nawet najmniejszemu rozprężeniu, nie widać również żadnych uszkodzeń zębów, powierzchnia paska z wszystkich stron jest nienaruszona. Prawidłowe działanie paska rozrządu potwierdza brak problemów z silnikiem. Polecam zakup paska i napinacza od tego samego producenta, to powinno zwiększyć żywotność tego zestawu dzięki zapewnieniu właściwego naprężenia.
Opinia wystawiona dla INA 536 0226 10
(27.05.2019)
Marka INA jest mi dobrze znana, jednak zawsze kojarzyła mi się z łożyskami. Produkują bardzo dobre łożyska, więc jak zobaczyłem pasek rozrządu INA, to również zdecydowałem się go kupić. Używam go już jakieś 3 miesiące i jest wszystko ok, więc zważając na trwałość łożysk INA, myślę, że jeszcze długo podziała. Pasek kupiłem w sklepie iParts, jak większość części zamiennych.
Opinia wystawiona dla INA 536 0226 10
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1987949500 |
BOSCH | 1987949649 |
CITRO | 0816.A1 |
CITRO | 0816.C2 |
CITRO | 0816.F4 |
CITRO | 0816.G4 |
CITRO | 0816A1 |
CITRO | 0816C2 |
CITRO | 0816F4 |
CITRO | 0816G4 |
CITRO | 96 350 076 |
CITRO | 96 350 076 80 |
CITRO | 96 350 077 80 |
CITRO | 96 372 405 80 |
CITRO | 96 476 100 80 |
CITRO | 96350076 |
CITRO | 9635007680 |
CITRO | 9635007780 |
CITRO | 9637240580 |
CITRO | 9647610080 |
CITROEN DF | 0816.G4 |
CITROEN DF | 0816G4 |
CONTI | CT1003 |
CONTI | CT1110 |
CONTI | CT1138 |
DAYCO | 153RP254H |
DAYCO | 94905 |
FIAT | 9400816190 |
FIAT | 9464464980 |
FIAT | 9637053980 |
FIAT | 9637240580 |
GATES | 5528XS |
GATES | 5608XS |
GATES | 8597-15528 |
GATES | 8597-15608 |
GATES | 859715528 |
GATES | 859715608 |
GK | 791419 |
LANCIA | 9400816190 |
LANCIA | 9464464980 |
LANCIA | 9637053980 |
PEUGE | 0816.A1 |
PEUGE | 0816.C2 |
PEUGE | 0816.F4 |
PEUGE | 0816.G4 |
PEUGE | 0816A1 |
PEUGE | 0816C2 |
PEUGE | 0816F4 |
PEUGE | 0816G4 |
PEUGE | 96 350 076 |
PEUGE | 96 350 076 80 |
PEUGE | 96 350 077 80 |
PEUGE | 96 372 405 80 |
PEUGE | 96 476 100 80 |
PEUGE | 96350076 |
PEUGE | 9635007680 |
PEUGE | 9635007780 |
PEUGE | 9637240580 |
PEUGE | 9647610080 |
PEUGEOT DF | 0816.G4 |
PEUGEOT DF | 0816G4 |
RUV | 555907 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Firma motoryzacyjna INA jest oddziałem międzynarodowej korporacji Schaeffler Group założonej przez braci Schaeffler. Marka rozpoczęła swoją działalność od zaprojektowania łożysk samochodowych. Pod szyldem marki INA produkuje się obecnie części zamienne do samochodów wielu popularnych marek.
Własne badania firmy INA dały współczesnym samochodom możliwość znacznego zmniejszenia zużycia paliwa i przedostawania się szkodliwych substancji procesu spalania do atmosfery. Dynamiczny rozwój marki sprawił, że INA zajmuje obecnie czołowe pozycje w poszczególnych segmentach przemysłu motoryzacyjnego.
Auto części INA to standard najwyższej jakości. Firma posiada około 6000 patentów i co roku produkuje ponad 1000 nowych numerów referencyjnych. Części samochodowe tej marki to wysoka jakość, niezawodność i trwałość nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach eksploatacyjnych.
Katalog części INA obejmuje m.in. czujniki elektryczne, paski rozrządu i kompletne zestawy paska rozrządu, paski klinowe i jego elementy, podzespoły osprzętu i wiele innych.
Każda z części do samochodów INA to sprawdzony i solidny produkt. Z marki korzysta wielu producentów samochodów przy montażu fabrycznym. Ponadto części samochodowe marki znajdziemy na rynku wtórnym. Oferta jest dedykowana przede wszystkim do samochodów osobowych klasy ekonomicznej i klasy Premium.