- Dla numeru OE: 038 109 119 R
- Ilość zębów: 141
- Szerokość [mm]: 25
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | TB797 |
AUTEX | 791095 |
AUTOMEGA | 311090119038M |
BOSCH DIAG | 1 987 949 578 |
CONTI | CT1044 |
DAYCO | 94942 |
FEBI | 21718 |
FEBI | 32556 |
FEBI | 32743 |
FLENNOR | 4448V |
Firestone | 26-6060 |
GATES | 5559XS |
HEPU | 29-0090 |
HUTCHINSON | 141 AH 25.0 |
INA | 536 0280 10 |
KLAXCAR | 391413z |
LEMFO | 26822 01 |
MAG | 340018181094 |
OPTI | ZRK 1423 |
PEX | 20.2440 |
QUINTON HA | QTB639 |
RUV | 555432 |
TOPRAN | 109 601 |
VAG | 038 109 119 M |
VAG | 038 109 119 R |
VAG | 2X0 109 119 A |
VEYANCE | G1553H |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Trucktec Automotive to międzynarodowy dostawcza części samochodowych. Kapitał firmy w większości jest niemiecki, jednak od lat przedsiębiorstwo działa globalnie. Obecnie producent dysponuje częściami samochodowymi niemal każdego rodzaju. W asortymencie firmy znajdują się elementy z wszystkich istotnych układów samochodowych. Specjalizacją firmy jest produkcja części samochodowych do pojazdów ciężarowych, autobusów oraz aut dostawczych. Jednak producent przygotował również obszerny katalog referencji części dla samochodów osobowych.
Już dzisiaj w ofercie Trucktec znajduje się ponad 15 000 referencji, natomiast katalog wciąż jest uzupełniany o nowe pozycje. Co ważne, firma produkuje części przeznaczone zarówno dla samochodów najnowszej generacji, jak i dla pojazdów o wiele starszych. Czyni to firmę Trucktec Automotive kompletnym dostawcą części zamiennych.
Firma Trucktec Automotive pojawiła się na rynku 30 lat temu. Przedsiębiorstwo rozpoczęło dystrybucję części samochodowych w 1989 roku. W początkowych fazach działalności autoczęści Trucktec sprzedawano głównie na terenie Niemiec. Dopiero po pewnym czasie podjęto decyzję o eksporcie towarów. Dzisiaj Trucktec Automotive to międzynarodowe przedsiębiorstwo, posiadające filie na różnych kontynentach. Oddziały firmy Trucktec Automotive znajdują się m.in. w RPA, Singapurze czy Szanghaju. Sieć dystrybucji części samochodowych Trucktec natomiast ma jeszcze większy zasięg.