- Specyfikacja: DOT4
- Specyfikacja wg DOT: DOT 4
- Cecha chemiczna: Syntetyczny
- Pojemność [litr]: 1
- Temperatura wrzenia [°C]: 245
- Rodzaj połączenia: Butelka
- Ciężar [kg]: 1,15
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.9901-5802.2 |
ATE | 3990158022 |
BENDIX | 151073B |
BOSCH | 0 986 AB8 999 |
BOSCH | 0 986 BB3 964 |
BOSCH | 1 987 479 002 |
BOSCH | 1 987 479 107 |
BOSCH | 1 987 479 113 |
BOSCH | 1 987 479 202 |
BOSCH | 1 987 479 207 |
BOSCH | 1 987 MB0 003 |
BOSCH | 1987479002 |
BOSCH | 1987479107 |
BOSCH | 1987479113 |
BOSCH | 1987479202 |
BOSCH | 1987479207 |
BOSCH | 1987MB0003 |
BOSCH | 986AB8999 |
BOSCH | 986BB3964 |
BOSCH | F 000 FR1 601 |
BOSCH | F000FR1601 |
CHRYS | MS-9971<s> |
CHRYS | MS9971s |
CITRO | NV B71 2430 |
CITRO | NVB712430 |
DAIML | DBL 7760.30 |
DAIML | DBL776030 |
DELPHI | SSB9414M |
FERODO | FBL500 |
FERODO | FBM100 |
FERODO | FBX100 |
FIAT | 9.55597 |
FIAT | 955597 |
FTE | DOT4-1LTR |
FTE | DOT41LTR |
HYUNDAI | MS 517-06 BF4 |
HYUNDAI | MS51706BF4 |
KIA | MS 517-06 BF4 |
KIA | MS51706BF4 |
MAN | FMVSS116 |
NISSA | NES M5055 4 |
NISSA | NESM50554 |
PEUGE | NV B71 2430 |
PEUGE | NVB712430 |
RENAU | CdG 41 02 001C |
RENAU | CdG4102001C |
TEXTAR | 95002200 |
TRW | PFB401 |
VW | TL766 - X |
VW | TL766X |
ABARTH
|
AC
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
APRILIA
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUSTIN-HEALEY
|
AUTO UNION
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENELLI
|
BENTLEY
|
BMW
|
BOND
|
BORGWARD
|
BUELL
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CAGIVA
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAELIM
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DE LOREAN
|
DE TOMASO
|
DERBI
|
DODGE
|
DR
|
DS
|
DUCATI
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEELY
|
GEO
|
GILERA
|
GMC
|
HARLEY-DAVIDSON
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYOSUNG
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
ITALJET
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KAWASAKI
|
KIA
|
KTM
|
KYMCO
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LAVERDA MOTORCYCLES
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MALAGUTI
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
MOTO GUZZI
|
MZ
|
NISSAN
|
NSU
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PGO MOTORCYCLES
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RELIANT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SACHS
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TATA
|
TESLA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VESPA
|
VOLVO
|
VW
|
WOLSELEY
|
YAMAHA
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.