- Ciężar [kg]: 0,70
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
LEMFO | 14672 |
LEMFO | 1467201 |
OPEL | 06 82 545 |
OPEL | 6 82 545 |
OPEL | 90193760 |
OPTIMAL | F84092 |
QUINTON HA | EM4050 |
VAUXH | 06 82 545 |
VAUXH | 6 82 545 |
VAUXH | 90193760 |
VEMO | V401220 |
OPEL
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Poduszka silnika BIRTH 51196 | BIRTH | Brak ceny |
Poduszka silnika BENDIX 046084B | BENDIX | Brak ceny |
Poduszka silnika OCAP 1225868 | OCAP | 87,00 zł |
Poduszka silnika GSP 510909 | GSP | 48,00 zł |
Poduszka silnika LEMFÖRDER 14672 01 | LEMFÖRDER | 121,00 zł |
Poduszka silnika RUVILLE 325304 | RUVILLE | 109,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Poduszka skrzyni biegów to element wyposażenia samochodu, który ma ogromny wpływ na komfort jazdy. Skrzynia biegów podczas pracy generuje silne drgania, które są przenoszone na nadwozie. Ażeby do tego nie dochodziło, niezbędna jest właściwa amortyzacja, którą zapewnia właśnie dobrej jakości poduszka skrzyni biegów. Ponadto, w pojazdach z manualnymi skrzyniami, poduszki ułatwiają nieco zmienianie biegów. Warto jednak zaznaczyć, że poduszka występuje zarówno przy manualnej, jak i przy automatycznej skrzyni biegów. Jest to element wykonany częściowo z gumy, jednak w większym obszarze z metalu.
Poduszki skrzyni biegów są częściami, które w czasie jazdy pracują niemal bez przerwy. Ze względu na specyfikę funkcji pełnionych przez te elementy, mogą one dość szybko ulegać zużyciu. Wybierając dobrej jakości poduszki skrzyni biegów, zwykle zapewniamy sobie brak awarii przez kilka lat, jednak w pewnym momencie może dojść do uszkodzenia któregoś elementu. Guma z czasem traci elastyczność, przez co nie amortyzuje już tak dobrze drgań generowanych przez pracę skrzyni biegów. Elementy metalowe narażone na tarcie po pewnym czasie również nie wyglądają tak dobrze i nie działają tak efektywnie jak na początku.
Zużycie poduszek skrzyni biegów zwykle można dość łatwo zauważyć. W czasie jazdy, zwłaszcza przy zmianie biegów, odczuwane są po prostu coraz mocniejsze drgania. Ponadto, w manualnych skrzyniach zmiana biegu może przebiegać mniej płynnie. Jeżeli poduszki są mocno wyeksploatowane, można również usłyszeć stukanie na biegu jałowym.