- Jakosć: WP
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A P E | SD2500150-0000 |
EMBO | 73031001 |
KARL/TONGY | SD20005A |
NOR | 7520280 |
SCHLIECKMA | 690700 |
SKODA | 1U0823031C |
SKODA | 1U0823031D |
SKODA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pokrywa komory silnika to kluczowa część karoserii. Inne określenia na pokrywę, to: maska i klapa. Dzięki otwarciu klapy kierowca zyskuje dostęp do silnika oraz całego jego osprzętu. Maska samochodu to część blaszana, zawsze wyposażona w mechanizm umożliwiający jej otwarcie.
Przeważnie pokrywa komory silnika wykonana jest z identycznych materiałów, jak pozostałe części karoserii. Podstawą jest tutaj blacha, którą producenci wykonują z różnego rodzaju metali. Dominuje stal, jednak ze względu na wytrzymałość połączoną z niewielką wagą, zastosowanie znajduje też aluminium. Oczywiście blacha pokryta jest lakierem – takim samym, jak inne części karoserii.
Maska samochodu to zawsze część otwierana. Możliwość podniesienia pokrywy komory silnika jest niezbędna, gdyż dostęp do silnika to konieczność. Dzięki otwieranej klapie możliwa jest naprawa jednostki napędowej, gdy dojdzie do jej awarii. Ponadto, kierowca ma możliwość uzupełniania oleju. W nowoczesnych samochodach otwarcie klapy wymaga jedynie przyciśnięcia odpowiedniego guzika. Znajduje się on w kabinie pojazdu, pod siedzeniem, przy kierownicy lub w jeszcze innym miejscu – w zależności od marki i modelu samochodu. W starszych pojazdach pokrywę podnosi się zwykle za pomocą dźwigni.
Uszkodzenie pokrywy może dotyczyć jej powierzchni lub też mechanizmu otwierania. Zarysowanie klapy wymaga ponownego nałożenia lakieru, natomiast pęknięcie konstrukcji wiąże się z koniecznością wizyty w warsztacie. Awaria mechanizmu otwierania to najczęściej przerwanie połączenia między guzikiem a pokrywą.
Firma Polcar została założona w 1986 roku przez Andrzeja Senkowskiego. Początkowo, siedziba firmy znajdowała się na warszawskim Żoliborzu, gdzie w niewielkim mieszkaniu znajdowało się biuro, gdzie klienci mogli odbierać sprowadzane zza granicy na zamówienie części samochodowe. Szybki wzrost zainteresowania dostarczanymi przez Polcar częściami sprawił, że w kolejnych latach zespół zaczął się powiększać o kolejnych współpracowników. Ważnym momentem w historii firmy był rok 1996, w którym to powstał pierwszy magazyn o pow. 4 tys. m2 i umożliwił on bezpośredni import części od producentów, a nie od firm handlowych.
Wraz z rozwojem firmy wzrastało również zapotrzebowanie na pracowników oraz kolejne magazyny. W 2001 roku powstał dział, który stał się odpowiedzialny za handel z krajami UE, natomiast już w 2002 roku do użytku został kolejny magazyn, dzięki któremu przestrzeń składowania została powiększona do 31 000 m2. Firma dzięki fachowemu podejściu do klienta oraz zaangażowaniu we własne działania cieszy się ogromnym uznaniem i jest obdarzona zaufaniem wśród tysięcy klientów. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 400 pracowników i stale rozbudowuje swoją siedzibę o kolejne hale magazynowe.