- Średnica tłoka 1 [mm]: 25,4
- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 25,4/22,2
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Średnica tłoka 2 [mm]: 22,2
- Ilość połączeń: 2
- Ciężar [kg]: 0,62
- Rozmiar gwintu 1: 2x M12x1.0
- Materiał: Aluminium
- Liczba otworów do mocowania: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | MCY392 |
ATE | 10691 |
ATE | 24.2025-1707.3 |
BENDIX | 133094B |
BMW | 34 31 6 757 743 |
BORG BECK | BBM4778 |
BOSCH | 0 986 480 849 |
BRAKE ENG | MC1230BE |
BREMBO | M 06 014 |
CAR | 142.2114 |
CAR | 5081 |
CIFAM | 202-566 |
DELPHI | LM 80190 |
FEBI | 109434 |
FERODO | FHM1097 |
FTE | H25989.7.1 |
GIRLING | 4008421 |
HELLA | 8AM 355 504-461 |
KAWE | B1349 |
LPR | 1349 |
METELLI | 05-0566 |
NAPA | NMC1006 |
OPENPARTS | FBM1045.00 |
OPTIMAL | CL-0430 |
PEX | 2.25.361 |
PROTECHNIC | PRH3552 |
REMSA | C1025.44 |
ROADHOUS | 1025.44 |
SWAG | 20 10 9434 |
TEXTAR | 33059500 |
TOPRAN | 501 203 |
TRISCAN | 8130 11126 |
TRUSTING | PF594 |
TRW | PML421 |
VILLAR | 621.3644 |
WOKING | C1025.44 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.