- Średnica [mm]: 23,8
- Ciężar netto [kg]: 0,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 61981X |
AKRON-MALÒ | 89116 |
APEC | MCY204 |
ATE | 24.2123-1709.3 |
AUDI | 1J1 614 019 |
AUDI | 1J1 614 105 H |
AUDI | 1J1 614 105 J |
BENDIX | 132523B |
BOSCH | 0 204 123 339 |
BOSCH | F 026 003 339 |
BRAKE ENG | MC1483BE |
BREMBO | M 85 020 |
DELPHI | LM21091 |
FEBI | 31740 |
FERODO | FHM687 |
FTE | H23967.0.1 |
JURID | 132523J |
LOTUS | A116J0047 |
LOTUS | A116J6026 |
LPR | 1915 |
LUCAS_ELEC | PMK491 |
MAPCO | 1738 |
METELLI | 05-0280 |
METELLI | 202-280 |
METZGER | 202-280 |
MEYLE | 100 611 0075 |
MGA | MC2285 |
OPEL | 4800943 |
OPEL | 9197943 |
OPEL | A116J0047 |
OPEL | A116J6026 |
REMSA | C1023.45 |
SEAT | 1J1 614 019 |
SEAT | 1J1 614 105 H |
SEAT | 1J1 614 105 J |
SKODA | 1J1 614 019 |
SKODA | 1J1 614 105 H |
SKODA | 1J1 614 105 J |
TEXTAR | 33049500 |
TOPRAN | 108 656 |
TRISCAN | 813029142 |
TRUSTING | PF234 |
TRW | PMK491 |
VALEO | 402295 |
VAUXH | 9197943 |
VW | 1J1 614 019 |
VW | 1J1 614 105 H |
VW | 1J1 614 105 J |
AUDI
|
OPEL
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.