- Tryb pracy: Elektryczny
- Ciężar [kg]: 0,46
- Cisnienie [bar]: 3,50
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | E8256 |
AUDI | 8A0.906.091A |
AUDI | 8A0.906.091G |
BOSCH | 0 580 314 068 |
BOSCH | 0 580 453 070 |
BOSCH | 0 580 453 071 |
BOSCH | 0 580 453 081 |
BOSCH | GFP 345 |
DELPHI | FE0135-12B1 |
ERA | 770026 |
ERA | 770038 |
FEBI | 14354 |
FISPA | 20068 |
FISPA | 20071 |
MARWAL | 2990 259 5000 |
MARWAL | A9902595080 |
MEATDORIA | 76417 |
PIERBURG | 7.18259.50.0 |
QUINTON HA | QFP674 |
SIDAT | 70009 |
SIDAT | 70071 |
VALEO | 347209 |
VDO | 405 052 003 001 |
VDO | 405 052 003 001Z |
VDO | 405 052 003 002 |
VDO | 405 052 003 002G |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa paliwa to urządzenie, które odpowiada za dostarczanie paliwa do układu zasilania. Jego zadaniem jest nie tylko przekazanie benzyny do układu dolotowego, a ostatecznie do komór spalania, ale również nadanie mu odpowiedniego ciśnienia. Obecnie pompa paliwa napędzana jest najczęściej przez przekaźnik. Wyjątkiem są silniki wysokoprężne, do których paliwo dostarcza pompa napędzana przez wał rozrządu.
Starsze, jednak wciąż występujące modele to pompy mechaniczne, zwane membranowymi. Zdecydowanie popularniejsze, i niemal zawsze montowane w produkowanych dzisiaj pojazdach, są jednak pompy elektryczne. Pompy elektryczne również różnią się między sobą, między innymi lokalizacją w samochodzie. Nazywana liniową, pompa paliwa umieszczona pod zbiornikiem, to rozwiązanie stosowane rzadziej, natomiast przeważnie urządzenie umieszcza się dzisiaj wewnątrz zbiornika. Dzięki temu pompa może generować nieco nisze ciśnienie. Większość elektrycznych pomp paliwa umieszczanych w zbiornikach to urządzenia wirnikowe. Posiadają one również zawory zwrotne, które otwierają się wskutek podwyższenia ciśnienia.
Nie sposób określić konkretny przebieg dla pompy paliwa. Urządzenia tego typu są zbyt zróżnicowane. Należy na pewno regularnie dokonywać przeglądów, aby upewniać się, że wszystko jest w porządku. Pompa paliwa może ulec uszkodzeniu wskutek korozji lub zabrudzenia, jak również uderzenia. Jeżeli urządzenie to nie pracuje w pełni poprawnie, do komór spalania dociera zbyt mało paliwa lub też dostaje się tam ono pod niskim ciśnieniem. W konsekwencji silnikowi brakuje mocy, a w skrajnych przypadkach nie jest możliwe jego uruchomienie.
Airtex to historyczna firma, założona już w 1935 roku. Brała ona czynny udział w rozwoju technologicznym podzespołów samochodowych. Firma powstała w Stanach Zjednoczonych i dzisiaj nadal właśnie tam znajduje się jej centrala. W początkowej fazie istnienia firmy w ofercie dostępne były jedynie zestawy naprawcze do pomp paliwa. Z czasem w asortymencie pojawiły się również kompletne pompy paliwa Airtex. Dzisiaj firma Airtex uchodzi za jednego ze światowych liderów w zakresie produkcji pomp paliwa oraz pomp wody. Części samochodowe Airtex z tych dwóch kategorii są powszechnie doceniane, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w wielu innych krajach, na różnych kontynentach. Ponadto części Airtex to również elementy układu zapłonowego. Szczególnie popularne są cewki zapłonowe Airtex. Ostatnimi czasy producent dołącza do oferty również coraz więcej pasków rozrządu oraz kompletnych zestawów rozrządu. Choć producent pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, auto części Airtex to zarówno elementy do pojazdów produkcji amerykańskiej, jak i azjatyckiej oraz europejskiej. Produkty tej marki to części do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Już dzisiaj oferta producenta jest bogata i różnorodna, jednak regularnie pojawiają się w niej nowe pozycje.