- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Rozstaw srub mocujących: 50,1
- Materiał: Aluminium
- Specyfikacje asortymentowa: Złącze wtykowe
- Wymiar gwintu: 13
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BREMBO | C50023 |
CIFAM | 505-228 |
DELPHI | LM80735 |
FRITECH | PZ228 |
FTE | KG19006245 |
LPR | 2321 |
MERCE | 2042900012 |
MERCE | A2042900012 |
METELLI | 55-0228 |
NUOVA TECN | 7255 |
SACHS | 6284605047 |
TRUSTING | PZ228 |
TRW | PND274 |
VALEO | 2105619 |
VALEO | 874315 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Z racji, że niemal wszystkie samochody wyposaża się obecnie najczęściej w system hydrauliczny sterowania sprzęgłem to jego jednym z najważniejszych elementów składowych pozostaje nadal pompa sprzęgła.
Pompa sprzęgła składa się z tłoczka, który połączony jest z pedałem. Przesuwając się w korpusie pompy dochodzi do wytwarzania ciśnienia, które popycha wysprzęglik przy skrzyni biegów. To od pompy zależy w dużej mierze płynna zmiana biegów.
Intensywna eksploatacja samochodu sprawia, że elementy uszczelniające pompy sprzęgła ulegają stopniowemu zużyciu i wytarciu. Kiedy do tego dojdzie zależne jest przede wszystkim od sposobu eksploatacji pojazdu. Powstanie pierwszych nieszczelności powoduje wycieki płynu hydraulicznego oraz doprowadza do zapowietrzenia układu. To właśnie wtedy zachodzi konieczność wymiany pompy sprzęgła na nową.
Wymiana pompy sprzęgła polega na odłączeniu przewodu ciśnieniowego i demontażu pompy z zespołu pedału sprzęgła. Niestety nie jest to łatwa operacja, a w przypadku niektórych samochodów może zostać dodatkowo skomplikowana z powodu konieczności wymontowania poszczególnych elementów deski rozdzielczej. Wymianę zaleca się powierzyć profesjonalnemu warsztatowi samochodowemu.
Montaż nowej pompy sprzęgła polega na jej przykręceniu oraz podłączeniu przewodu ciśnieniowego. Po prawidłowym montażu pompy należy jeszcze odpowietrzyć układ i uzupełnić płyn hydrauliczny w zbiorniczku wyrównawczym.
Nie należy bagatelizować niesprawności pompy sprzęgła w żadnym wypadku. To jeden z najważniejszych elementów hydraulicznego układu sterowania sprzęgłem.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.