- Tryb pracy: Mechaniczne
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1668 |
AISIN | WE-RE01 |
AISIN | WE-RE01A |
ASHIKA | 35-05-541 |
BUGATTI | PA10006 |
CAR | 332423 |
DELPHI | WP2455 |
DOLZ | R219 |
DOLZ | R233 |
FEBI | 22144 |
FIRST LINE | FWP1946 |
FRIGAIR | 42108z |
GM | 4408028 |
GM | 91159773 |
GM | 93198565 |
GRAF | PA1087 |
GRAF | PA822 |
HEPU | P955 |
JAPANPAR | PQ-541 |
KAGER | 33-0475 |
KOLBENSCHM | 50005756 |
KWP | 101087 |
KWP | 10822 |
LPR | WP0175 |
MAG | 350981814000 |
MAHLE | CP 34 000P |
MAHLE | CP 34 000S |
MAHLE | CPK 103 000P |
MAHLE | CPK 131 000P |
MAHLE | CPK 24 000P |
MAPCO | 21122 |
METELLI | 24-0822 |
METELLI | 24-1087 |
MEYLE | 16-13 220 0004 |
MITSUBISHI | MW30620725 |
MITSUBISHI | MW31303112 |
NISSA | 2101000Q0K |
NISSA | 2101000QAC |
OPENPARTS | WAP8357.00 |
OPTIMAL | AQ-1578 |
RENAU | 7700111675 |
RENAU | 7701472182 |
RENAU | 7701479043 |
RUV | 65506 |
SALER | PA1132 |
SASIC | 4001175 |
SKF | VKPC 85304 |
SWAG | 60 92 2144 |
TOPRAN | 207 099 |
TRISCAN | 8600 10015 |
VAICO | V46-50007 |
VALEO | 506698 |
VOLVO | 30620725 |
VOLVO | 31303112 |
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
FrigAir to włoska marka powstała w 1992 roku. Specjalizacją firmy jest krajowa i międzynarodowa dystrybucja części zamiennych do układów chłodzenia silnika i klimatyzacji w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Główna siedziba FrigAir znajduje się we włoskim mieście Ferrara. To właśnie tam ulokowany jest główny zakład produkcyjny, który ma 4000 m kw. powierzchni magazynowej. Ponadto, FrigAir ma swoje oddziały we Francji (otworzony w 1998 roku), Hiszpanii (2004 rok) i Niemczech (2007 rok). W sumie FrigAir ma ponad 200 000 m kw. powierzchni produkcyjno-magazynowej.
FrigAir zajmuje się dystrybucją przede wszystkim komponentów:
FrigAir stawia na jakość i innowacyjność, dzięki czemu produkowane przez nich części zamienne są bardzo dobrej jakości oraz służą na długie lata.
Włoska marka posiada sprawdzonych partnerów i szeroką siec dostawców, co pozwala na szybkie i terminowe dostarczenie zamówionych komponentów do klientów.