- Wysokość zabudowy: 96
- Ilość zębów: 23
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1446 |
AKRON-MALÒ | 130152 |
APXENERGY | X204650 |
ASHIKA | 350402 |
BUGATTI | PA7204 |
CAR | 330465 |
DAYCO | DP022 |
DELPHI | WP1843 |
DOLZ | O136 |
FEBI | 04728 |
FEBI | 24314 |
FIRST LINE | FWP1574 |
GATES | WP0046 |
GGT | PA10718 |
GK | 980738 |
GMB | GWO16A |
GP | PA615 |
GRAF | PA541 |
HELLA | 8MP376800071 |
HEPU | P317 |
JAPANPAR | PQ-0402 |
KWP | 10541 |
LPR | WP0693 |
MAG | 350981817000 |
MAG | 350982005000 |
MAG | 352316170857 |
MAPCO | 21765 |
METELLI | 24-0541 |
MEYLE | 6136004046 |
NK | 10836008 |
NK | 10836019 |
OPEL | 1334046 |
OPEL | 1334066 |
OPEL | 90444079 |
OPEL | 9192797 |
OPEL | R1160030 |
OPENPARTS | WAP816900 |
OPTIMAL | AQ1496 |
QUINTON HA | MCP3084 |
RUV | 65343 |
SALER | PA707P |
SASIC | 9001269 |
SKF | VKPC85211 |
SKF | VKPC85212 |
STELLOX | 4511-0022-SX |
SWAG | 40150010 |
SWAG | 40924314 |
THERMOTEC | D1X024TT |
TOPRAN | 205173 |
TRW | FP7342 |
UNI | GWP2502 |
VALEO | 506308 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.