- Średnica flanszy [mm]: 65
- Ilość uszczelek: 2
- Materiał uszczelnienia: Guma
- Materiał uszczelnienia: Papier
- Tryb pracy: Mechaniczne
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1425 |
AIRTEX | WP-1741 |
AKRON-MALÒ | 130139 |
AQUAPLUS | 85-4500 |
ASHIKA | 35-00-0216 |
BERTOLOTTI | WFP7324 |
BGA | CP2430 |
BGA | CP2850 |
BUGATTI | PA5903 |
CAR | 330298 |
CAR | 331023 |
CIFAM | 824-454 |
DELPHI | WP1837 |
DOLZ | S-168 |
FEBI | 14981 |
FIAT | 4823810 |
FIAT | 99459759 |
FIRST LINE | FWP1183 |
FRECCIA | WP0207 |
GEBA | 20550 |
GGT | PA10501 |
GK | 985119 |
GRAF | PA454 |
HEPU | P119 |
IDROMEC | PA30031 |
IDROMEC | PA30031/A |
INA | 538043210 |
INBRA | FT031 |
IVECO | 99459759 |
JAPANPAR | PQ-0216 |
JAPKO | 350216 |
KAMOKA | T0120 |
KWP | 10454 |
LPR | WP0410 |
MAG | 352316170315 |
METELLI | 24-0454 |
METELLI | PA454 |
MEYLE | 2132200008 |
OPENPARTS | WAP813600 |
OPTIMAL | AQ1246 |
OPTIMAL | AQ1259 |
OPTIMAL | AQ1647 |
PEX | 190223 |
QUINTON HA | QCP2932 |
RHIAG | WP766 |
RUV | 65839 |
SACHS | 65839 |
SALER | PA766 |
SASIC | 9001252 |
SCHAEFFLER | 538 0432 10 |
SIL | PA766 |
SKF | VKPC 82643 |
SWAG | 70150038 |
THERMOTEC | D1F041TT |
TRW | FP7324 |
VALEO INDI | 506474 |
VALEO | 506474 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Saleri Sil to jedna z najstarszych włoskich firm działających na rynku motoryzacyjnym. Pierwsze części Saleri Sil powstawały już w 1942 roku. Od 70 lat firma konsekwentnie się rozwija, wprowadzając do oferty coraz to nowsze produkty. Dzisiaj producent znany jest przede wszystkim z jakościowych pomp wody. W tej kategorii przedsiębiorstwo jest jednym ze światowych liderów. Każdego roku w fabrykach powstaje ponad 5 000 000 pomp wody Saleri Sil. Około połowa z nich trafia na pierwszy montaż do tak renomowanych producentów, jak: Mercedes, Fiat, Ferrari i wielu innych. Jednak pompy wody Saleri Sil to nie wszystko, co powstaje w fabrykach włoskiego producenta. Firma oferuje kompletne zestawy chłodzenia do samochodów osobowych i ciężarowych. Ponadto nieco mniejszą, ale również istotną kategorię produktową tworzą zestawy rozrządu Saleri Sil. Paski rozrządu oraz łańcuchy rozrządu Saleri Sil uzyskują bardzo dobre wyniki w testach jakości. Poza główną włoską siedzibą, producent posiada również oddziały w innych krajach, między innymi w Niemczech oraz w Chinach. Dzięki budowanej przez dziesięciolecia sieci dystrybucyjnej. części Saleri Sil docierają dzisiaj niemal do wszystkich krajów na świecie.