- Ogrzewanie/chłodzenie: Wirnik łopatkowy metalowy
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Tryb pracy: Mechaniczne
- Ciężar [kg]: 1,097
- Szerokość opakowania [cm]: 12,9
- Wysokość opakowania [cm]: 11,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1671 |
AIRTEX | 1777 |
AQUAPLUS | 85-6490 |
AQUAPLUS | 85-8020 |
AQUAPLUS | 85-8021 |
ASHIKA | 35-00-0922 |
ASHIKA | 35-00-0930 |
AUDI | 045 121 011 C |
AUDI | 045 121 011 G |
AUDI | 045 121 011 J |
AUTEX | 980127 |
AUTEX | 980254 |
BUGATTI | PA10049 |
CAR | 332437 |
DAYCO | DP051 |
DAYCO | DP052 |
DELPHI | WP2445 |
DELPHI | WP2536 |
DOLZ | A197 |
DOLZ | A206 |
FEBI | 24354 |
FEBI | 26832 |
FENOX | HB1240 |
FIRST LINE | FWP1941 |
FIRST LINE | FWP2070 |
GATES | WP0076 |
GATES | WP0091 |
GGT | PA00015 |
GGT | PA12368 |
GK | 980127 |
GK | 980254 |
GK | 988646 |
GP | PA1167 |
GRAF | PA806 |
GRAF | PA875 |
HAVAM | PA806 |
HELLA | 8MP 376 801-391 |
HELLA | 8MP 376 801-394 |
HELLA | 8MP 376 810-094 |
HEPU | P552 |
HEPU | P563 |
HEPU | P646 |
INA | 538 0325 10 |
INA | 538 0639 10 |
IPD | P552 |
IPD | P563 |
JAPANPAR | PQ-0930 |
JAPKO | 350930 |
JPG | 1114102000 |
JPG | 1114105500 |
JPG | 9412 |
KAGER | 33-0464 |
KAGER | 33-1025 |
KOLBENSCHM | 50005750 |
KWP | 10806 |
KWP | 10875 |
LPR | WP0285 |
LPR | WP0511 |
LUCAS_ENGI | LDWP0806 |
MAG | 350982013000 |
MAG | 350984052000 |
MAG | 352316171210 |
MAG | 352316171212 |
MAHLE | CP 121 000S |
MAHLE | CP 557 000S |
METELLI | 24-0806 |
METELLI | 24-0875 |
MEYLE | 113 012 0057 |
MEYLE | 113 012 0059 |
MGA | PA806 |
MGA | PA875 |
OPENPARTS | WAP8349.00 |
OPENPARTS | WAP8380.00 |
OPTIMAL | AQ-1803 |
PEX | 19.0506 |
QUINTON HA | QCP3482 |
QUINTON HA | QCP3567 |
RUV | 65403 |
RUV | 67808 |
SALER | PA1355 |
SASIC | 9000917 |
SASIC | 9001293 |
SEAT | 045 121 011 C |
SEAT | 045 121 011 G |
SEAT | 045 121 011 GX |
SEAT | 045 121 011 J |
SEAT | 045 121 011 JX |
SEAT | 45 121 011 GX |
SEAT | 45 121 011 JX |
SEAT | 45121011C |
SEAT | 45121011G |
SEAT | 45121011J |
SIL | PA1102 |
SIL | PA1355 |
SIL | PA1355A |
SKF | VKPC 81302 |
SKF | VKPC 81416 |
SKODA | 045 121 011 C |
SKODA | 045 121 011 G |
SKODA | 045 121 011 GX |
SKODA | 045 121 011 J |
SKODA | 045 121 011 JX |
SKODA | 45 121 011 GX |
SKODA | 45 121 011 JX |
SKODA | 45121011C |
SKODA | 45121011G |
SKODA | 45121011J |
SPIDAN | 91422 |
SPIDAN | 91474 |
STATIM | W.067 |
STATIM | W.081 |
SWAG | 30 92 4354 |
SWAG | 30 92 6832 |
TOPRAN | 110 912 |
TRISCAN | 8600 29032 |
VAG | 045 121 011 C |
VAG | 045 121 011 G |
VAG | 045 121 011 GX |
VAG | 045 121 011 J |
VAG | 045 121 011 JX |
VAG | 045121011JX |
VAG | 45 121 011 C |
VAG | 45 121 011 G |
VAG | 45 121 011 J |
VALEO | 506701 |
VALEO | 506874 |
VW | 045 121 011 C |
VW | 045 121 011 G |
VW | 045 121 011 GX |
VW | 045 121 011 J |
VW | 045 121 011 JX |
VW | 45 121 011 GX |
VW | 45 121 011 JX |
VW | 45121011C |
VW | 45121011G |
VW | 45121011J |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Vaico to niemiecka firma z branży motoryzacyjnej. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych które są dziś dystrybuowane na całym świecie. Specjalnością producenta są zestawy naprawcze do sprzęgieł. Poza tym, części samochodowe Vaico to również standardowe części skrzyni biegów. Firma chwali się ofertą części pasujących do ponad 250 typów skrzyń biegów.
Skrzynie biegów Vaico to doskonale dopracowane części najwyższej jakości. Są one doceniane na całym świecie i stanowią podstawę oferty producenta. Niemniej jednak firma od lat regularnie poszerza swój asortyment, przez co dzisiaj oferuje klientom o wiele więcej, niż tylko zestawy naprawcze skrzyni biegów i same skrzynie. W asortymencie znaleźć można między innymi części silnika i mechanizmów, z którymi współpracuje jednostka napędowa. W kategorii tej znajduje się niemal 500 pozycji. Ponadto, producent tworzy również filtry samochodowe, niezbędne dla bezpieczeństwa silnika i komfortu jazdy. Wysoko cenione przez fachowców są również materiały eksploatacyjne Vaico.
Vaico to firma, która funkcjonuje pod tą marką od 1999 roku. Tym samym jej historia jest stosunkowo krótka. Niemniej jednak Vaico zostało stworzone przez o wiele dłużej działające przedsiębiorstwo Vierol. Marka Vaico to samochodowe części zamienne, przeznaczone na aftermarket. Jednak autoczęści Vaico to produkty najwyższej klasy, które przeważnie dorastają do najwyższych standardów części przeznaczonych do pierwszego montażu.