- Typ pompy: Pompa łopatkowa
- Ciśnienie pracy [bar]: 110
- Dla producentów przekładni kierowniczych: ZF
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 140-01-004 |
AUDI | 8D0145155Q |
AUDI | 8D0145156K |
AUDI | 8D0145156KV |
AUDI | 8D0145156KX |
BOSCH | K S00 000 537 |
BOSCH | K S01 000 507 |
HELLA | 8TL 359 000-271 |
MEYLE | 114 631 0006 |
SKODA | 8D0145155Q |
SKODA | 8D0145156K |
SKODA | 8D0145156KV |
SKODA | 8D0145156KX |
TOPRAN | 112 445 |
VAICO | V10-0572 |
VW | 3BD145156 |
VW | 8D0145155Q |
VW | 8D0145156K |
VW | 8D0145156KV |
VW | 8D0145156KX |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pompa wspomagania układu kierowniczego IPD 36-2094 | IPD | Brak ceny |
Pompa wspomagania układu kierowniczego LENCO SP3242 | LENCO | Brak ceny |
Pompa wspomagania układu kierowniczego TMI PU00012 | TMI | Brak ceny |
Pompa wspomagania układu kierowniczego BUGIAD BSP20828 | BUGIAD | 1189,00 zł |
Pompa wspomagania układu kierowniczego TRW JPR261 | TRW | 554,00 zł |
Pompa wspomagania układu kierowniczego MAPCO 27818 | MAPCO | 731,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.