- Napięcie [V]: 24
- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Tryb pracy: Elektryczny
- Typ pompy: Pompa jednostopniowa
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
DAF | 665345 |
IVECO | 9665345 |
MAN | 81264856016 |
MERCE | 8601226 |
MERCE | 8603226 |
SCANI | 295970 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompka płynu spryskiwacza to jeden z elementów układu czyszczenia szyb. Współpraca sprawnego spryskiwacza i wycieraczek jest niezbędna dla zachowania przejrzystości przedniej szyby. Prawidłowa praca tych elementów jest także konieczna, aby móc bezpiecznie poruszać się w warunkach ograniczonej widoczności. Urządzenie pompuje bowiem płyn, który służy również do czyszczenia reflektorów.
Standardowa pompka płynu spryskiwaczy to plastikowa konstrukcja odpowiedzialna za tłoczenie płynu do dysz spryskiwaczy. Dzięki niej możliwe jest osiągniecie odpowiedniego ciśnienia, które umożliwia spryskanie płynem całej przedniej szyby. Pompka umieszczona jest w zbiorniku magazynującym płyn do spryskiwaczy. Posiada wlot, przez który płyn dostaje się do pompki oraz wyloty, przez które jest on tłoczony do dysz. Średnica wylotów jest mniejsza niż średnica wlotu, aby możliwe było zwiększenie ciśnienia. Do wylotów podłączone są przewody, które przeważnie również wykonane są z tworzywa sztucznego.
Pompka ma kluczowe znaczenie dla pracy całego układu spryskiwaczy. Jeżeli płyn nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, nie ma mowy o pokryciu nim całej powierzchni szyby. Tym samym każda niesprawność pompki płynu spryskiwaczy wymaga reakcji. Najczęściej problem tkwi w zanieczyszczeniach, które uniemożliwiają płynne działanie urządzenia. W takiej sytuacji wystarczy dostać się do pompki, a następnie ją przeczyścić. Niemniej możliwe jest również uszkodzenie któregoś z elementów konstrukcyjnych pompki. W niektórych przypadkach możliwa jest wymiana pojedynczej części, w innych natomiast mechanik zaleca montaż nowej pompki płynu spryskiwaczy.