- Długość [mm]: 306
- Rozmiar gwintu 1: M10x1
- Rozmiar gwintu 2: M10x1
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | SL 2427 |
ATE | 330194 |
ATE | 330371 |
ATE | 83 6383 0300 3 |
ATE | 83-6383-0300-3-02 |
ATE | 83.5383-0300.3 |
BENDIX | 171140 B |
BRAKE ENG | 771692 |
BRAKE ENG | BH771692 |
CORTECO | 19018795 |
DELPHI | LH 1692 |
FAG | 300.170.0 |
FEBI | 22420 |
FERODO | FHY2373 |
FTE | 300.170.0 |
GIRLING | 9003129 |
LPR | 6T46122 |
LUCAS_ELEC | GHP234 |
LUCAS_ELEC | PHC129 |
MAG | 440019018793 |
MAG | 440019018795 |
MOPR | BH567 |
MOTAQUIP | VBH435 |
NK | 854807 |
OPTIMAL | BSL-102 |
PEX | 4.2005 |
QH BENELUX | BH10017 |
QUINTON HA | BFH 1066 |
SAMKO | 6T46122 |
SCANTECH | 52.9100 |
SCANTECH | 85.901W |
SCANTECH | 85.9395.1 |
TRW | PHC129 |
UNI | GBH540 |
VOLVO | 1 205 977 |
VOLVO | 1 229 100 |
VOLVO | 12 291 001 |
VOLVO | 1229303 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Elastyczne przewody hamulcowe to przewody gumowe transportujące płyn hamulcowy. Są one rozciągnięte na całej długości samochodu, w jego dolnej części, dostarczając płyn hamulcowy do zacisków na poszczególnych kołach. Tym samym bez wątpienia można stwierdzić, że przewody hamulcowe elastyczne są niezbędne, aby hamowanie było w ogóle możliwe.
Podstawowym materiałem, z którego skonstruowane są przewody elastyczne, jest rozciągliwa guma. Niemniej jednak wskaźnik rozciągliwości nie powinien być zbyt duży, aby zapewnić odpowiednio wysokie ciśnienie przepływu płynu hamulcowego. Oczywiście guma musi być również odporna na działanie płynu pod względem oddziaływań chemicznych. Elastyczny, gumowy rdzeń każdego przewodu opleciony jest tkaniną. Ponadto, niektóre przewody elastyczne posiadają obudowę metalową, której zadaniem jest uchronienie konstrukcji przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Przewody hamulcowe elastyczne łączą ruchome elementy układu hamulcowego, umożliwiając ich płynne ruchy. Zachowanie elastyczności układu skraca czas zatrzymania pojazdu. Warto wspomnieć, że obok elastycznych przewodów hamulcowych występują również modele sztywne. Są one w całości wykonane z elementów metalowych, i jak nie trudno się domyślić, nie ulegają rozciąganiu. Przewody sztywne łączą nieruchome części układu.
Gumowe przewody hamulcowe ulegają awariom, głównie wskutek intensywnej eksploatacji. Im większe obciążenia, tym szybciej pojawiają się pęknięcia. Może również dojść do rozciągnięcia materiału. Podstawowym objawem wystąpienia nieprawidłowości jest zmniejszenie efektywności hamowania. Warto pamiętać, że nawet jeśli objawy się nie pojawią, zaleca się wymianę elastycznych przewodów hamulcowych najpóźniej po przejechaniu 100 tys. km.
ABE to marka, która powstała kilkanaście lat temu. Jest to polska firma, działająca jednak nie tylko na rodzimym rynku. Części samochodowe ABE to hamulce, zarówno kompletne zestawy, jak i pojedyncze elementy układów. Wysoko cenione są klocki hamulcowe ABE oraz tarcze. W ofercie znaleźć można również szczęki i zaciski hamulcowe. Ponadto producent jest znany z wysokiej jakości przewodów hamulcowych. W ostatnim czasie w asortymencie pojawia się również coraz więcej przewodów do układu sprzęgła. Części ABE powstają w Polsce, gdzie mieści się jedyna fabryka firmy oraz jej centrala. Jednak obecnie komponenty polskiej marki trafiają także na kilkanaście innych rynków europejskich. Dystrybucja ma miejsce głównie na terenie Europy centralnej i wschodniej. Niemniej jednak przedsiębiorstwo wciąż prowadzi ekspansję na kolejne rynki, przez co części ABE coraz częściej pojawiają się również w krajach południowych i zachodnich. Producent auto części ABE dba o najwyższą jakość komponentów, dopracowując wszelkie detale. Nieustannie trwają również prace nad doskonaleniem części hamulcowych ABE, poprzez stosowanie coraz to nowocześniejszych technologii. Celem producenta jest dostarczanie kierowcom relatywnie tanich części zamiennych, które jakością dorównują częściom oryginalnym.