- Rozmiar gwintu 1: F10X1
- Rozmiar gwintu 2: M10X1
- Długość [mm]: 210
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | SL2702 |
APEC | HOS3254 |
BENDIX | 171618B |
BENDIX | 171679B |
BENDIX | 171682B |
BENDIX | 171683B |
BLUEPRINT | ADC45318 |
BORG BECK | BBH6251 |
BOSCH | 1987476502 |
BOSCH | F026A00191 |
BRAKE ENG | BH772269 |
BROVEX-NEL | H1712 |
BROVEX-NEL | H5842 |
CEF | 510530 |
DELPHI | LH2269 |
FERODO | FHY2383 |
FIRST LINE | FBH6251 |
FTE | 185E469E01 |
GIRLING | 9002142 |
HBJAKOPART | J3705027 |
HELLA | 8AH355460841 |
JURID | 171618J |
LPR | 6T46392 |
LUCAS_ELEC | GHP372 |
MAG | 440019030447 |
METZGER | 4112269 |
MGA | F5350 |
MITSUBISHI | 238157 |
MITSUBISHI | 238158 |
MITSUBISHI | 587753 |
MITSUBISHI | 587754 |
MITSUBISHI | MB233158 |
MITSUBISHI | MB238157 |
MITSUBISHI | MB587753 |
MITSUBISHI | MB587754 |
MITSUBISHI | MB857541 |
MITSUBISHI | MB858844 |
MITSUBISHI | MB858845 |
MITSUBISHI | MR129759 |
NK | 853031 |
NK | 859943 |
OJD | 32089 |
OJD | 37020 |
PAGID | 70091 |
PEX | 32015 |
QH BENELUX | BH06600 |
REMSA | 190342 |
TEXTAR | 40007000 |
TRISCAN | 815042102 |
TRW | PHB142 |
HYUNDAI
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Elastyczne przewody hamulcowe to przewody gumowe transportujące płyn hamulcowy. Są one rozciągnięte na całej długości samochodu, w jego dolnej części, dostarczając płyn hamulcowy do zacisków na poszczególnych kołach. Tym samym bez wątpienia można stwierdzić, że przewody hamulcowe elastyczne są niezbędne, aby hamowanie było w ogóle możliwe.
Podstawowym materiałem, z którego skonstruowane są przewody elastyczne, jest rozciągliwa guma. Niemniej jednak wskaźnik rozciągliwości nie powinien być zbyt duży, aby zapewnić odpowiednio wysokie ciśnienie przepływu płynu hamulcowego. Oczywiście guma musi być również odporna na działanie płynu pod względem oddziaływań chemicznych. Elastyczny, gumowy rdzeń każdego przewodu opleciony jest tkaniną. Ponadto, niektóre przewody elastyczne posiadają obudowę metalową, której zadaniem jest uchronienie konstrukcji przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Przewody hamulcowe elastyczne łączą ruchome elementy układu hamulcowego, umożliwiając ich płynne ruchy. Zachowanie elastyczności układu skraca czas zatrzymania pojazdu. Warto wspomnieć, że obok elastycznych przewodów hamulcowych występują również modele sztywne. Są one w całości wykonane z elementów metalowych, i jak nie trudno się domyślić, nie ulegają rozciąganiu. Przewody sztywne łączą nieruchome części układu.
Gumowe przewody hamulcowe ulegają awariom, głównie wskutek intensywnej eksploatacji. Im większe obciążenia, tym szybciej pojawiają się pęknięcia. Może również dojść do rozciągnięcia materiału. Podstawowym objawem wystąpienia nieprawidłowości jest zmniejszenie efektywności hamowania. Warto pamiętać, że nawet jeśli objawy się nie pojawią, zaleca się wymianę elastycznych przewodów hamulcowych najpóźniej po przejechaniu 100 tys. km.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.