- Ciężar [kg]: 0,35
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03G 131 521 AL |
AUDI | 03G 131 521 R |
AUDI | 3G 131 521 AL |
AUDI | 3G 131 521 R |
AUTEX | 958512 |
AUTOTEAM | L31576AS |
Aslyx | AS-503414 |
BOGAP | A1832111 |
CSV ELECTR | CEF5576 |
Dr.Motor A | DRM211151 |
ENGITECH | ENT500609 |
ESEN SKV | 14SKV713 |
FISPA | 83.1576 |
FISPA | 83.1576AS |
HOFFER | 7518744 |
IPD | 45-7507 |
JPN | 75E9489-JPN |
KAWE | 8811 29112 |
MEATDORIA | 88744 |
METZGER | 0892655 |
MTR | 12187747 |
NTY | EGR-VW-045 |
OSSCA | 64457 |
PartsTec | PTA510-2099 |
RECOFICIAL | CEF5576 |
SEAT | 03G 131 521 R |
SEAT | 3G 131 521 R |
SIDAT | 83.1576 |
SIDAT | 83.1576AS |
SKODA | 03G 131 521 R |
SKODA | 3G 131 521 R |
TRISCAN | 881129112 |
VEMO | V10-64-0013 |
VEMO | V10-64-0032 |
VW | 03G 131 521 AL |
VW | 03G 131 521 R |
VW | 3G 131 521 AL |
VW | 3G 131 521 R |
WILMINK | WG1965236 |
WTI automo | T245643 |
alp | ALP-004919 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.