- Napięcie [V]: 14
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | ARE3118 |
AS-PL | ARE3142 |
AS-PL | ARE3142(VALEO) |
AS-PL | ARE3142P |
AUDI | 06E 903 016E |
AUDI | 06E 903 016F |
CASCO | CRE15139 |
CASCO | CRE15139AS |
CASCO | CRE15139ES |
CASCO | CRE15139GS |
CASCO | CRE15139OS |
CASCO | CRE15139RS |
ERA | 06E903016E |
ERA | 06E903016F |
ERA | 216132A |
ERA | 216132B |
ERA | 216132HQ |
ERA | 216266 |
ERA | 216266A |
ERA | 216266B |
ERA | 216266HQ |
GEBE | 140101 |
HC-CARGO | 330081 |
HOFFER | 52207 |
HOFFER | H52207 |
MEATDORIA | 52207 |
SANDO | SRE15139 |
SANDO | SRE15139.0 |
SANDO | SRE15139.1 |
SEAT | 06E 903 016E |
SEAT | 06E 903 016F |
SIDAT | BB010182A2 |
SKODA | 06E 903 016E |
SKODA | 06E 903 016F |
VAG | 06E 903 016E |
VAG | 06E 903 016F |
VALEO | 591800 |
VALEO | 595457 |
VALEO | 595458 |
VW | 06E 903 016E |
VW | 06E 903 016F |
WAI | M600 |
WE PARTS | 472590141 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Meat&Doria to korporacja motoryzacyjna, która powstała wskutek połączenia dwóch firm o odmiennych specjalizacjach. Meat było jednym z pionierów produkcji gaźników, natomiast Doria t firma, która od początku swojej działalności specjalizowała się w filtrach samochodowych. Od połączenia przedsiębiorstw w 1985 roku po dziś wymienione kategorie produktów stanowią podstawę oferty producenta. Produkty marki Meat&Doria są doceniane za wyjątkowo atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Spełniając najwyższe europejskie standardy części zamienne producenta można nabyć po zdecydowanie niższych cenach niż produkty od innych renomowanych producentów.
Oferta Meat&Doria obejmuje szeroki zakres części zamiennych. Asortyment jest regularnie rozbudowywany, a szczególnie dynamiczny wzrost pozycji w ofercie notowano w ostatnim dziesięcioleci. Obecnie producent chwali się liczbą referencji przekraczającą 25 000. Widoczna jest coraz lepsza specjalizacja w zakresie części elektrycznych, takich jak np. zawór EGR czy czujnik ABS. Przedsiębiorstwo Meat&Doria produkuje również m.in. elementy układu zapłonowego, pompy paliwa i układy chłodzenia
Meat&Doria to firma produkcyjna powstała we Włoszech. Dzisiaj jednak zakres jej działania jest o wiele szerszy. Produkty marki Meat&Doria są powszechnie znane w niemal całej Europie, a oddziały przedsiębiorstwa znajdują się w kilku krajach. Firma Meat&Doria stawia na stały kontakt z klientem, na bieżąco dostarczając informacji z zakresu działalności i rozwoju firmy jak i całej branży.