- Ograniczenia producenta: MOTOROLA
- Ograniczenia producenta: VALEO
- Napięcie znamionowe: 12
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3EFFEGROUP | RVA0006 |
A.I.C. | 57294 |
ACEMARK | 311610 |
AINDE | PR2292 |
AS-PL | ARE3151(VALEO) |
AUDI | 038 903 803K |
AUDI | 06B 903 803 |
AUDI | 06B 903 803A |
AUDI | 06B 903 803B |
BUGIAD | BSP21874 |
CASCO | CRE15131 |
CASCO | CRE15131AS |
CASCO | CRE15131GS |
ERA | 215845 |
GEBE | 1 4014 1 |
GEBE | 1 4034 1 |
GEBE | 1 6342 1 |
HC-CARGO | 231103 |
HELLA | 5DR 009 728-251 |
HITACHI AU | 130731 |
HITACHI AU | 2500731 |
JPG | 1190201202 |
LAUBER | CQ1010079 |
MAG | 940016098000 |
MAXGEAR | 10-0228 |
MESSMER | 215845 |
METZGER | 2390047 |
MOBILETRON | VR-PR2292H |
OSSCA | 14979 |
POWERMAX | 81111510 |
SANDO | SRE15131.0 |
SANDO | SRE15131.1 |
SASIC | 9126025 |
SEAT | 038 903 803K |
SEAT | 06B 903 803 |
SEAT | 06B 903 803A |
SEAT | 06B 903 803B |
SKODA | 038 903 803K |
SKODA | 06B 903 803 |
SKODA | 06B 903 803A |
SKODA | 06B 903 803B |
TTC | 07.17.052 |
VALEO | 593480 |
VALEO | 593813 |
VALEO | 599316 |
VEMO | V10-77-1018 |
VEMO | V10-77-1019 |
VW | 038 903 803K |
VW | 06B 903 803 |
VW | 06B 903 803A |
VW | 06B 903 803B |
WAI | M547 |
WILMINK | WG1775937 |
vika | 99030863901 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Regulator napięcia HOFFER 52004 | HOFFER | Brak ceny |
BV PSH 052.000.025.502 | BV PSH | Brak ceny |
BV PSH 052.000.025.501 | BV PSH | Brak ceny |
BV PSH 052.000.025.890 | BV PSH | Brak ceny |
Regulator napięcia MEAT & DORIA 52004 | MEAT & DORIA | Brak ceny |
Alternator HERTH+BUSS ELPARTS 32044460 | HERTH+BUSS ELPARTS | 1335,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.