- Szerokość [mm]: 26
- Średnica zewnętrzna [mm]: 70
- Dopasowanie: Bez nastawiania
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 140-02-201 |
ASHIKA | 14002201 |
BLUEPRINT | ADT37661C |
BLUEPRINT | ADT396503 |
BLUEPRINT | ADT396504 |
GATES | T38286 |
HBJAKOPART | J1142049 |
JAPANPAR | TP201 |
JAPKO | 140201 |
KAVO PARTS | DTP9001 |
SKF | VKM61053 |
TOYOT | 16620-0W091 |
TOYOT | 16620-0W092 |
TOYOT | 16620-22010 |
TOYOT | 16620-22011 |
SUBARU
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Nipparts o holenderska firma motoryzacyjna, dystrybuująca części samochodowe na terenie Europy. Oferta firmy obejmuje niemal wszystkie możliwe kategorie części samochodowych. Producent od początku istnienia firmy tworzy części samochodowe dla pojazdów japońskich. Z czasem dołączyły do nich podzespoły dla aut koreańskich. Obecnie Nipparts to jeden z liderów, jeśli chodzi o produkcję części samochodowych dla aut azjatyckich w Europie. W ofercie firmy znajdują się między innymi elementy układu hamulcowego. Dużą popularnością na rynku części zamiennych cieszą się klocki i tarcze hamulcowe Nipparts. Doceniane są również szczęki hamulcowe tej marki.
Oferta marki Nipparts jest bardzo bogata. Poza podzespołami niezbędnymi dla zatrzymania pojazdu, w ofercie znajdują się również części układu zawieszenia, takie jak amortyzatory czy sprężyny. Ponadto, firma produkuje również elementy układu chłodzenia oraz układu napędowego. Ważną część asortymentu przedsiębiorstwa stanowią filtry samochodowe, na czele z filtrami powietrza oraz kabinowymi.
Przedsiębiorstwo pod nazwą Nipparts powstało już ponad 30 lat temu. Nie od początku jednak posiadało tak bogatą – wręcz kompleksową – ofertę jak dzisiaj. Początkowo firma działała na niewielką skalę, głównie w Holandii, w której powstała. Z czasem marka stała się własnością holdingu Sator, co wpłynęło na wzrost jej popularności. Wejście do ogromnego holdingu motoryzacyjnego oznaczało dostęp do zaawansowanych centrów badawczych oraz ułatwioną dystrybucję produktów. Dzisiaj Nipparts to marka, która w wielu kategoriach podzespołów samochodowych dominuje na terenie Beneluksu, jednak rozpoznawalna jest w całej Europie.