- Ciężar [kg]: 0,7
- Wysokość 1 [mm]: 25,5
- Wysokość 2 [mm]: 46,5
- Średnica koła pasowego [mm]: 65
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTOKIT | 0380497 |
CITRO | 1613837980 |
CITRO | 575186 |
CITRO | 96400532 |
CITRO | 9640053280 |
CONTI | V85566 |
DAYCO | APV1076 |
FEBI | 22369 |
FORD | 1229540 |
FORD | 1355389 |
FORD | 1469717 |
FORD | 4M5Q6A228BA |
FORD | 4M5Q6A228BB |
FORD | 6A228BB |
FORD | 6M5Q6A228DA |
GATES | T38331 |
HUTCHINSON | T0221 |
INA | 534007520 |
IPD | 100769 |
JAPANPAR | TS203 |
KAISHIN | FI11790 |
MAZDA | Y60115980 |
MAZDA | Y60115980A |
MAZDA | Y60215980 |
NIPPARTS | N1143052 |
PEUGE | 1613837980 |
PEUGE | 575186 |
PEUGE | 96400532 |
PSA | 1613837980 |
PSA | 575186 |
PSA | 9640053280 |
QUINTON HA | QTA1177 |
REPKIT | RKT2213 |
RPK | RPK0110101 |
RUV | 55963 |
SK | SK0099001 |
SKF | VKM33043 |
SNR | GA35900 |
SUZUK | 1754069K01 |
SUZUK | 1754069K02 |
TOYOT | 16601YV010 |
TOYOT | SU00101176 |
VOLVO | 30731765 |
VOLVO | 31251129 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
Optibelt to niemieckie przedsiębiorstwo działające między innymi w branży motoryzacyjnej. Firma z długą i bogatą przeszłością posiada na koncie wiele sukcesów w różnych branżach. Początki przedsiębiorstwa sięgają jeszcze roku 1872. Jednak nie od początku firma zajmowała się produkcją części motoryzacyjnych. Dzisiaj zresztą nadal jest to tylko jedna z licznych gałęzi działalności przedsiębiorstwa. Firma działa między innymi w przemyśle ciężkim, rolnictwie czy górnictwie. Niemniej jednak najważniejszy obszar działalności stanowi produkcja części samochodowych Optibelt. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w produkcji jakościowych pasków wykorzystywanych w dzisiejszych pojazdach. Wśród głównych produktów tej marki należy wymienić paski napędowe Optibelt. Jednak producent produkuje również paski rozrządu, napinacze czy tłumiki drgań. Oferta obejmuje części do samochodów osobowych, ciężarowych, rolniczych i wielu innych. Asortyment zaspokaja potrzeby niemal całego parku samochodowego. Przedsiębiorstwo do dzisiaj główną siedzibę posiada w Niemczech. Jednak fabryki i oddziały znajdują się w licznych krajach, na kilku kontynentach. Części Optibelt to produkty klasy premium, doceniane przez fachowców, producentów pojazdów i kierowców.