- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 93
- Szerokość 1 [mm]: 26
Dodaj opinię
(23.09.2015)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego SNR GA365.42
(11.11.2014)
Opinia wystawiona dla Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego SNR GA358.83
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 6453-AN |
CITRO | 96180151 |
DAYCO | APV2047 |
FEBI | 11640 |
GATES | T36037 |
HUTCHINSON | T0293 |
INA | 531035510 |
KLOTZ | S539 |
PEUGE | 6453-AN |
QUINTON HA | QTA789 |
RUV | 56641 |
SK | SK539634 |
SKF | VKM33041 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
SNR to przedsiębiorstwo motoryzacyjne z Francji. Firma specjalizuje się w produkcji łożysk. W ofercie najdziemy szeroki wybór łożysk piasty wszystkich generacji. Ponadto, również inne łożyska niezbędne w samochodach osobowych, wykorzystywane powszechnie na drogach europejskich i światowych, to w dużej części produkty marki SNR. Obecnie SNR oferuje m.in. łożyska zawieszenia łożyska skrzyni biegów, łożyska silnika i inne.
Łożyska SNR to najwyższej klasy elementy, doceniane nie tylko przez kierowców, ale również przez fachowców. Jednak to nie koniec oferty producenta. Firma prowadzi również produkcję części rozrządu oraz układu zawieszenia. Części samochodowe SNR produkowane są z przeznaczeniem zarówno dla pojazdów europejskich, jak i azjatyckich oraz amerykańskich.
Marka SNR należy do najbardziej rozpoznawalnych na rynku części zamiennych. Producent słynie z łożysk będących zamiennikami części oryginalnych. Niemniej jednak firma prężnie działa również na rynku pierwotnym. Od lat SNR jest głównym dostawcą łożysk dla Renault. Ponadto, francuski producent samochodów wykorzystuje przy pierwszym montażu również niektóre części samochodowe SNR z innych kategorii.
Firma SNR powstała ponad 100 lat temu, w roku 1916. Początkowo niewielka fabryka łożysk z czasem zwiększyła obroty, produkując kilkadziesiąt tysięcy łożysk dziennie. Dzisiaj oddziały firmy znajdują się na całym świece. Produkty marki SNR są natomiast dostępne w ponad 120 krajach. Za sukces firmy odpowiada przede wszystkim od zawsze ogromna troska o jakość produkowanych części samochodowych.