- Lokalizacja w aucie: Z przodu
- Ciężar [kg]: 3,32
- Długość [mm]: 1270
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BM CATALYS | BM50155 |
BOSAL | 852001 |
EEC | EGM601 |
IMASAF | 538152 |
KLARIUS | 150450 |
OPEL | 55558598 |
OPEL | 5854315 |
OPEL | 95528442 |
VAUXH | 55558598 |
VAUXH | 95528442 |
VENEPORTE | OP40870 |
WALKER | 10628 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rura wydechowa to ostatnia, wylotowa część układu wydechowego. Jej zadaniem jest bezpieczne odprowadzenie spalin z układu na zewnątrz. Zwykle rura wydechowa składa się z dwóch odcinków, pomiędzy którymi znajduje się tłumik. Zadaniem tłumika jest rzecz jasna przede wszystkim ograniczenie hałasu towarzyszącego wydychaniu powietrza z układu.
Każda część układu wydechowego jest narażona na uszkodzenia, ze względu na wyjątkowo trudne warunki pracy. Wysoka temperatura, częste jej wahania, wilgoć oraz ciągły kontakt z zanieczyszczeniami skracają żywotność poszczególnych części układu wydechowego. Dlatego też elementy te muszą być zawsze wykonywane z najbardziej wytrzymałych materiałów. Rura wydechowa to konstrukcja metalowa, najczęściej stalowa. Wzmocniona stal gwarantuje odporność na działanie niebezpiecznych czynników chemicznych, a także dobrze znosi wysokie temperatury. Specjalna powłoka cynkowa przeciwdziała natomiast powstawaniu korozji. Ponadto, wytrzymała stal zapobiega uszkodzeniom mechanicznym, na które rura wydechowa jest wyjątkowo narażona ze względu na zewnętrzne ulokowanie tej części układu.
Pomimo wykorzystania najlepszych materiałów, bardzo prawdopodobne, że prędzej czy później rura wydechowa ulegnie uszkodzeniu. Może dojść do jej pęknięcia lub stopienia którejś części rury. Spośród wymienionych powyżej czynników do uszkodzenia rury najczęściej prowadzi wysoka temperatura. W pierwszym odcinku rury wydechowej spaliny mogą osiągać temperaturę nawet ponad 300 stopni Celsjusza. Dalej spada ona do około 200 stopni, co jednak nadal jest bardzo wysoką wartością. Ponadto, zagrożeniem dla sprawnego odprowadzania spalin przez rurę wydechową są same zanieczyszczenia, które mogą zatykać przepływ.
Eurorepar jest częścią koncernu motoryzacyjnego Groupe PSA skupiającego w sobie m.in. takie marki jak: Peugeot, Citroen, czy Opel. Jest to o tyle ważne, że za ofertą części Eurorepar stoi zespół wykwalifikowanych inżynierów, odpowiedzialnych za sukces powyższych marek. Oferowane części pasują nie tylko do samochodów produkowanych przez Groupe PSA bo dzięki nim można naprawić też zdecydowaną większość aut znajdujących się na europejskim rynku motoryzacyjnym.
W ofercie marki Eurorepar znajduje się aż 12 tysięcy części zamiennych i innych produktów do samochodów różnych marek. Wśród nich możemy wyróżnić wszelkiego rodzaju opony, filtry, części układu hamulcowego, pióra wycieraczek, żarówki, płyny eksploatacyjne, części układu wydechowego, elementy układu rozrządu, akumulatory, alternatory, rozruszniki, świeże zapłonowe i żarowe, części układu zawieszenia i kierowniczego, elementy osprzętu silnika i wiele innych.
Eurorepar na bieżąco przeprowadza audyty procesów produkcyjnych u swoich dostawców, którzy często oferują swoje części do montażu fabrycznego pojazdów. Części Eurorepar są objęte gwarancją na wady fabryczne i materiałowe, a ich obecność w centralnym magazynie części zamiennych zlokalizowanym w Polsce gwarantuje dużą dostępność tych części.