- Średnica tłoka cylindra: 19,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 5Q0721261 |
AUDI | 5Q0721261D |
AUDI | 5Q0721261K |
AUDI | 6Q0721261D |
AUDI | 6Q0721261F |
BOSCH | 0 986 486 554 |
FEBI | 39438 |
SEAT | 5Q0721261 |
SEAT | 5Q0721261K |
SEAT | 6Q0721261F |
SKODA | 5Q0721261 |
SKODA | 5Q0721261D |
SKODA | 5Q0721261K |
SKODA | 6QD721261 |
SKODA | 6RD721261A |
TOPRAN | 110 855 |
VAICO | V10-7445 |
VALEO | 3100219 |
VALEO | 874702 |
VW | 5Q0721261 |
VW | 5Q0721261D |
VW | 5Q0721261K |
VW | 6Q0721261A |
VW | 6Q0721261D |
VW | 6Q0721261F |
VW | 6QD721261 |
VW | 6RD721261A |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sprzęgło - komplet LUK 620 3324 21 | LUK | 443,00 zł |
Siłownik sprzęgła ROADHOUSE 1719.19 | ROADHOUSE | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła REMSA C1719.19 | REMSA | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła AISIN CRVG-701 | AISIN | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła BORG & BECK BES232 | BORG & BECK | Brak ceny |
Siłownik sprzęgła AKRON-MALÒ 88554 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Vika to europejski producent części samochodowych, w ostatnich latach znacząco zyskujący na popularności. Firma zajmuje się produkcją auto części na rynek części zamiennych. Niemniej mechanicy i użytkownicy doceniają jakość podzespołów, która często dorównuje jakości elementów oryginalnych.
Części zamienne Vika to podzespoły do aut wyprodukowanych przez niemiecką grupę Volkswagen. W ofercie znajdziemy liczne części Vika kompatybilne z nowymi i starymi Volkswagenami, a także samochodami takich marek zależnych, jak: Skoda, Seat, czy Audi.
Dominującą pozycję w katalogu zajmują części silnika Vika. Poza kluczowymi częściami jednostki napędowej, producent oferuje również liczne paski napędowe i filtry. W asortymencie znajdują się wszelkiego typu filtry samochodowe. Vika produkuje również liczne części układu zawieszenia i kierowniczego. Za wysoko jakościowe uznaje się amortyzatory, wahacze i drążki kierownicze tej marki. Ponadto z roku na rok poszerza się lista części hamulcowych oferowanych przez firmę Vika.
Producent już dzisiaj posiada bogatą ofertę dla kierowców samochodów Volkswagen, Seat, Audi i Skoda. Niemniej oferta jest nieustannie powiększana, aby zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców europejskich.