- Sonda lambda: Ogrzewana
- Wymiar gwintu zewnętrznego: M18 x 1,5
- Rozmiar klucza: 22
- Liczba przewodów: 4
- Lokalizacja w aucie: Za katalizatorem
- Długość kabli: 370
- Ciężar [kg]: 0,1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.Z. Meist | AZMT-40-011-1042 |
A.Z. Meist | AZMT-40-011-1228 |
A.Z. Meist | AZMT-40-011-1236 |
AUTOTEAM | M0344A2 |
BAPMIC | BACB12-741116 |
BAPMIC | EF0426110012 |
CASALS | 6771 |
CASCO | CSN70T09AS |
CASCO | CSN70T09GS |
Cambiare | VE381197 |
DS | 1618.V3 |
EFI AUTOMO | 301621 |
ELTA AUTOM | XLS1014 |
FISPA | 90344A2 |
FREY | 880613801 |
GEBE | 9 7052 1 |
GEBE | 9 7144 1 |
KRAFTVOLL | 05010123 |
NAP carPAR | CLS10120 |
NTK-EMEA | 0016 |
NTK-EMEA | 1952 |
NTK-EMEA | 93099 |
NTK-EMEA | 96375 |
PREX | P150363 |
Profession | 254906053 |
RECOFICIAL | CSL2344 |
RIDEX | 3922L0095 |
RIDEX | 3922L0113 |
RIDEX | 3922L0151 |
RIDEX | 3922L0229 |
RIDEX | 3922L0923 |
SANDO | SSN38T01.1 |
SANDO | SSN70T09.0 |
SANDO | SSN70T09.1 |
SIDAT | 90344A2 |
STELLOX | 20-00022-SX |
STELLOX | 20-00048-SX |
STELLOX | 20-00199-SX |
WILMINK | WG1014019 |
WILMINK | WG1496074 |
WILMINK | WG1498470 |
WILMINK | WG1804920 |
WILMINK | WG2198386 |
WILMINK | WG2206165 |
WILMINK | WG2217380 |
WILMINK | WG2229990 |
WILMINK | WG2331156 |
vika | 99966001 |
CITROËN
|
DS
|
MINI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.