- Ciężar [kg]: 0,154
- Długość kabli: 290
- Ilość biegunów: 6
- Kolor obudowy: Czarny
- Kształt obudowy wtyczki: Kształt D
- Sonda lambda: Sonda lambda
- Ciężar netto [kg]: 0,13
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACKOJA | A52-76-0014 |
ALFA | 55199542 |
ALFA | 55260358 |
ALFA | 55275929 |
ASHUKI | 9200-50068 |
BLUEPRINT | ADG07066C |
BMW | 11 78 7 537 984 |
BOSCH | 0 258 017 036 |
BOSCH | 0 258 017 038 |
BOSCH | 0 281 004 026 |
BOSCH | 0 281 004 044 |
BOSCH | 0 281 004 047 |
BOSCH | 0 281 004 087 |
BOSCH | 0 281 004 091 |
BOSCH | 0 281 004 153 |
BOSCH | 0258017014 |
BOSCH | 0258017357 |
BOSCH | 0281004157 |
BOSCH | 0281004187 |
BOSCH | 0281004401 |
BOSCH | 0281004404 |
BUICK | 12620176 |
CAMBIARE | VE381393 |
CASE | 84286040 |
CHRYS | 51490 12 AA |
CI | XLOS1766 |
CI | XLOS1773 |
CI | XLOS1774 |
CI | XLOS1825 |
CSV ELECTR | CSL2326 |
DELPHI | ES20551-12B1 |
DS | 1618NE |
ERA | 570000 |
FAE | 75061 |
FAE | 75080 |
FAE | 75123 |
FIAT | 55182912 |
FIAT | 55189996 |
FIAT | 551899960 |
FIAT | 55199542 |
FIAT | 55260358 |
FORD | 1701766 |
FORD | 1746971 |
FORD | 1746976 |
FORD | 1747897 |
FORD | AB39 21045B54-BC3AN6 |
FORD | BG91 9D375 AA |
FORD | BM5A9Y460AA |
FORD | CC1A-9Y460-AA |
FORD | CC1A-9Y460-AB |
FUELPARTS | LB1922 |
FUELPARTS | LB1942 |
FUELPARTS | LB1943 |
FUELPARTS | LB2225 |
GM | 55573637 |
GM | 55577604 |
GM | 55583271 |
GM | 93179226 |
GMC | 12620176 |
GMC | 855506 |
GMC | 93179226 |
HBJAKOPART | J1470517 |
HELLA | 6PA 009 166-801 |
HOFFER | 7481717 |
HYUNDAI | 39350-2A400 |
HYUNDAI | 39350-2A420 |
INTER | 65035 |
INTER | 65043 |
INTER | 65044 |
INTER | 65101 |
INTER | 65136 |
INTER | 65137 |
INTER | 65138 |
INTER | 65139 |
INTER | 65144 |
IVECO | 504135503 |
KIA | 39350-2A400 |
KIA | 39350-2A420 |
LANCIA | 55189996 |
LUCCAV | LEB5284 |
LUCCAV | LEB5285 |
LUCCAV | LEB5320 |
LUCCAV | LEB5378 |
MEATDORIA | 81577 |
MEATDORIA | 81717 |
MEATDORIA | 81872 |
MERCE | 003 542 69 18 |
MERCE | A003 542 69 18 |
MERCE | A004 542 69 18 |
MERCE | A005 542 98 18 |
METZGER | 0893332 |
METZGER | 0893453 |
MITSUBISHI | 1588A001 |
MOTAQUIP | LVOS1250 |
MOTAQUIP | LVOS1252 |
MOTAQUIP | LVOS1396 |
MOTAQUIP | LVOS1876 |
NGK | 91780 |
NISSA | -226A3-VZ20A |
NISSA | 22690-00Q1C |
NISSA | 2269000Q0L |
NISSA | 22693 5X20A |
NISSA | 22693 5X20A EM |
NISSA | 226935X20A |
NISSA | 226A3 VZ20A |
NISSA | 226A3 VZ20B |
NISSA | 226A3 VZ20BEX |
NISSA | 226A3 VZ20BEZ |
NISSA | 226A3VZ20B |
NISSA | 226A4 2455R |
NISSA | 226A4 7292R |
NISSA | 226A4 9071R |
OPEL | 0855481 |
OPEL | 12620176 |
OPEL | 55 189 996 |
OPEL | 55189996 |
OPEL | 5855396 |
OPEL | 8 55 506 |
OPEL | 855285 |
OPEL | 855444 |
OPEL | 855481 |
PSA | 1618 AV |
PSA | 1618AV |
PSA | 1618KN |
PSA | 1618NE |
PSA | 9681852780 |
PSA | 9687161080 |
RENAU | 22 69 35X 20A |
RENAU | 22 6A 424 55R |
RENAU | 22 6A 472 92R |
RENAU | 22 6A 490 71R |
RENAU | 226A42455R |
RENAU | 226A47292R |
RENAU | 226A49071R |
RENAU | 82 01 028 297 |
RENAU | 8201028297 |
SAAB | 12620176 |
SAAB | 55189996 |
SAAB | 93179226 |
SIDAT | 90326 |
SMART | 0035426918 |
SMART | 1588A001 |
TRISCAN | 8845 28007 |
VAUXH | 55573637 |
VAUXH | 55577604 |
VAUXH | 55583271 |
VAUXH | 93179226 |
VXPRO | EX0037 |
WALKER P | 250-25049 |
XEVO | XLS1043 |
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
BMW
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
HYUNDAI
|
IVECO
|
KIA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SAAB
|
SMART
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.