- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Długość [mm]: 324
- Ciężar [kg]: 3,66
- Parametr: AAF
- Projekt resora: Sprężyna zwojowa
- Średnica zewnętrzna [mm]: 138
- Liczba zwojów: 6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
KILEN | 66032 |
KYB | RG6800 |
LESJOFORS | 42 958 51 |
LESJOFORS | 4295851 |
MAXTRAC | ATI1830 |
QUINTON HA | QSS3791 |
SACHS | 996 908 |
SPIDAN | 56573 |
SUPLEX | 38073 |
VOLVO | 30639468 |
VOLVO | 30645467 |
VOLVO | 30645932 |
VOLVO | 30666640 |
VOLVO | 31329365 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Diederichs to marka z ponad 50-letnią historią. To bardzo duże doświadczenie jak na firmę dystrybucyjną. Przedsiębiorstwo powstało w Niemczech i to dzisiaj to tam znajduje się jego siedziba. Jednak firma działa obecnie na dużą skalę, dostarczając części do licznych krajów europejskich. Części samochodowe Diederichs to elementy należące do wielu układów samochodowych. Obecnie oferta jest już niemal kompletna. W katalogu znajduje się ponad 36 000 pozycji. Do najwyżej cenionych auto części Diederichs należą elementy układu elektrycznego. Na wyróżnienie zasługuje również specjalna linia produktów przeznaczonych do tuningu. Ponadto, za bardzo jakościowe uznaje się między innymi części zawieszenia, układu hamulcowego i układu chłodniczego.
Firma Diedrichs to od początku istnienia aż do dzisiaj przedsiębiorstwo rodzinne. Doświadczenie jest przekazywane z pokolenia na pokolenie, a że jest niemałe, firma uchodzi dzisiaj za specjalistę w swojej branży. Nie powinien zatem dziwić doskonały wybór dostawców, z których każdy zapewnia najwyższą jakość części samochodowych. Obecnie firma współpracuje z ponad 40 markami z całego świata. Pomimo starannego doboru dostawców, każdy produkt przed udostępnieniem do sprzedaży jest testowany pod względem efektywności, wytrzymałości i bezpieczeństwa.