- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Długość [mm]: 366
- Projekt resora: Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
- Rozgałęziony: 1
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 144
- Liczba zwojów: 5,5
- Średnica drutu [mm]: 12,3
- Ciężar [kg]: 2,1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
GKN | 56167 |
KYB | RC2280 |
MONROE | SP1728 |
MONROE | SP1729 |
RENAU | 54010-00QAM |
RENAU | 77 00 311 493 |
RENAU | 82 00 666 438 |
SACHS | 997890 |
SPIDAN | 56167 |
SUPLEX | 27185 |
TRISCAN | 8750 1473 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Optimal AG to doskonale znane kierowcom i mechanikom przedsiębiorstwo motoryzacyjne oferujące wysokiej jakości części samochodowe. Pierwsze kroki firma stawiała niecałe 3 dekady temu w Niemczech, od początku oferując wysokiej jakości łożyska samochodowe. Dziś nadal to właśnie łożyska stanowią flagowy produkt marki Optimal. Cechują się one wieloletnią trwałością, wynikającą z wysokiej jakości materiałów konstrukcyjnych.
Łożyska to nie wszystko, co ma do zaoferowania przedsiębiorstwo Optimal AG. Producent konstruuje również klasowe elementy zawieszenia, w tym przede wszystkim wahacze oraz amortyzatory. Ponadto, ofertę marki Optimal uzupełniają części układu rozrządu. Warto zaznaczyć, że Optimal to firma, która samodzielnie zajmuje się produkcją części samochodowych, jednak działa również jako dystrybutor. Od ponad 25 lat Optimal AG współpracuje z japońskim producentem KOYO-Seiko, zajmując się dystrybucją łożysk i innych części samochodowych tej marki.
Niemieckie przedsiębiorstwo produkujące części samochodowe Optimal posiada bardzo bogatą ofertę, w której znajdują się części do niemal wszystkich samochodów osobowych, jakie pojawiają się na drogach. Znajdują się tutaj części do pojazdów wyprodukowanych w Europie, ale również do modeli azjatyckich oraz amerykańskich. Produkty marki Optimal największą popularnością cieszą siew Europie, jednak przedsiębiorstwo notuje doskonałe wyniki sprzedaży również w obu Amerykach oraz w Azji. Główna siedziba firmy niezmiennie znajduje się na terenie Niemiec, jednak jej oddziały pojawiają się również w innych krajach, w tym także w Polsce, gdzie produkty tej mark ią wyjątkowo popularne.