- Projekt resora: Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Oznaczenie koloru: Żółty
- Oznaczenie koloru: Brązowy
- Średnica drutu [mm]: 10,25
- Długość [mm]: 346
- Średnica zewnętrzna [mm]: 111
- Ciężar [kg]: 1,50
Dodaj opinię
(07.11.2016)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia SUPLEX 23272 (Oś przednia)
(29.07.2015)
Opinia wystawiona dla Sprężyna zawieszenia SUPLEX 19116 (Oś tylna)
Producent | Numery OEM |
---|
VW | 1H5 511 115 |
VW | 1H5 511 115 E |
VW | 1H5 511 115 H |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprężyny zawieszenia to jeden z najważniejszych elementów układu zawieszenia samochodowego. Ich rola jest bardzo istotna zarówno dla przedniej, jak i tylnej osi pojazdu. Przy odpowiedniej eksploatacji podzespoły te potrafią służyć kierowcy długi czas, ale po pewnym przebiegu przychodzi czas na ich wymianę.
Podstawowym zadaniem sprężyny zawieszenia nie jest tłumienie drgań (to rola amortyzatorów samochodowych), ale gwarancja odpowiedniej sprężystości podwozia samochodu. Jazda autem bez sprężyn jest więc po prostu niemożliwa – czyli zupełnie inaczej niż w przypadku, gdy dojdzie do awarii amortyzatorów.
Budowa sprężyn zawieszenia jest stosunkowo prosta. To element układu zawieszenia zupełnie odkryty, który nie posiada żadnych mechanizmów wewnętrznych. To w zasadzie zwykły, zwinięty kawałek drutu, którego najważniejsze parametry to ilość zwojów, ich zagęszczenie oraz długość całej sprężyny zawieszenia.
Rozpoznanie awarii sprężyny zawieszenia nie należy do łatwych (głównie z powodu przyzwyczajenia się kierowcy do mniejszego komfortu jazdy samochodem). Do typowych objawów należy zaliczyć niecodzienne stuki podczas dodawania gazu lub hamowania a także w trakcie jazdy samochodem po nierównej drodze.
Sprężyny zawieszenia, podobnie jak w przypadku amortyzatorów, wymieniamy parami, po obu stronach jednej osi samochodu. Taka wymiana ma na celu uniknięcie sytuacji, w której samochód przechyla się na jedną stronę – nowa sprężyna jest w stanie zapewnić zupełnie inne warunki pracy niż stara, zużyta sprężyna zawieszenia.
Suplex to marka, która pojawiła się na rynku w 1992 roku. Początkowo części Suplex dystrybuowano tylko na terenie Niemiec, skąd pochodzi firma. Do dzisiaj główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w niemieckim Willich. Jednak od lat przedsiębiorstwo działa na zdecydowanie większą skalę. Części samochodowe Suplex to przede wszystkim sprężyny zawieszenia. Producent jest wysoko wyspecjalizowany, poświęcając niemal całą swoją uwagę produkcji tych elementów. W fabryce niemieckiego producenta powstaje ponad 5000 rodzajów sprężyn. Tym samym już dzisiaj sprężyny zawieszenia Suplex zaspokajają potrzeby niemal całego europejskiego parku samochodowego. Mimo to przedsiębiorstwo nie spoczywa na laurach i stawia na ciągły rozwój. Każdego roku w katalogu pojawia się około 500 nowych pozycji. Sprężyny Suplex to komponenty zarówno do aut osobowych, jak i dostawczych oraz ciężarowych. Producent stawia na najwyższą jakość oferowanych części. Do produkcji sprężyn wykorzystywane są najwyższej klasy materiały. Dzięki temu sprężyny zawieszenia Suplex zapewniają maksymalną stabilizację pojazdu oraz doskonałą przyczepność. Jednocześnie są to komponenty o wydłużonym czasie eksploatacji.