- Średnica [mm]: 242
- Profil piasty: 21,4x24,2-21N
- Ilość zębów: 21
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.P. | KT90160 |
LUK | 624 3334 09 |
LUK | 624 3379 09 |
LUK | 624 3476 09 |
NISSA | 30001-00Q1A |
NISSA | 30001-00Q1C |
NISSA | 30001-00Q1D |
NISSA | 30001-00Q1K |
NISSA | 30001-00Q2A |
NISSA | 30001-00Q4D |
NISSA | 30001-00QAD |
OPEL | 44 03 848 |
OPEL | 44 16 025 |
OPEL | 44 16 563 |
OPEL | 44 17 187 |
OPEL | 44 18 142 |
OPEL | 44 23 519 |
OPEL | 44 33 935 |
OPEL | 44 35 190 |
OPEL | 44 49 206 |
OPEL | 9111848 |
OPEL | 93184671 |
OPEL | 93188685 |
OPEL | 93190017 |
OPEL | 93192601 |
OPEL | 93198214 |
OPEL | 93198480 |
OPEL | 93198584 |
OPEL | 93198910 |
RENAU | 77 01 473 764 |
RENAU | 77 01 476 328 |
RENAU | 77 01 477 033 |
RENAU | 77 01 477 379 |
RENAU | 77 01 478 108 |
RENAU | 77 01 478 109 |
RENAU | 77 01 478 553 |
RENAU | 77 01 479 080 |
RENAU | 82 01 516 550 |
VALEO | 826307 |
VALEO | 826816 |
VAUXH | 44 03 848 |
VAUXH | 44 16 025 |
VAUXH | 44 16 563 |
VAUXH | 44 17 187 |
VAUXH | 44 18 142 |
VAUXH | 44 23 519 |
VAUXH | 44 33 935 |
VAUXH | 44 35 190 |
VAUXH | 44 49 206 |
VAUXH | 9111848 |
VAUXH | 93184671 |
VAUXH | 93188685 |
VAUXH | 93190017 |
VAUXH | 93192601 |
VAUXH | 93198214 |
VAUXH | 93198480 |
VAUXH | 93198910 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sprzęgło - komplet KAWE 962224 | KAWE | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet RAICAM RCK66039 | RAICAM | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet BORG & BECK HK2841 | BORG & BECK | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet BORG & BECK HKT1582 | BORG & BECK | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet KM GERMANY 069 2717 | KM GERMANY | Brak ceny |
Sprzęgło - komplet WESTLAKE WNS057CSCP | WESTLAKE | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.