- Długość całkowita [mm]: 81,5
- Głębokosć zabudowy [mm]: 18
- Wymiar gwintu: M10x1.25
- Rozmiar klucza: 12
- Zbieżnosć stożka: 119
- Napięcie [V]: 11
- Rodzaj bieguna: M4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | 0 100 226 208 |
BORGW BERU | 947 MJ |
BORGW BERU | GV 947 |
BOSCH | 0 250 202 087 |
CHAMPION | CH 158 |
DELPHI | HDS346 |
DENSO | DG-104 |
HKT | PI-57 |
ISUZU | 8 94481 972 0 |
MEYLE | 600 020 2087 |
MOTRIO REN | 8671004904 |
NGK | 5264 |
NGK | Y-711J |
NGK | Y-711RS |
NGK | Y-734U |
OPEL | 12 14 042 |
OPEL | 12 14 310 |
OPEL | 94 481 972 |
TOPRAN | 202 031 |
ISUZU
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
Hidria to firma słoweńska, która powstała w 1955 roku. Jej siedziba mieści się w Tolminie. Specjalizacją przedsiębiorstwa jest tworzenie zaawansowanych rozwiązań dla silników elektrycznych, diesla i benzynowych oraz produkcja świec żarowych.
Produkty Hidra dostarczane są wyłącznie na pierwszy montaż oraz jako części zamienne, gdzie producent zaświadczył, że zostały one stworzone zgodnie ze stosowaną przez niego specyfikacją i standardami.
Prefabrykaty słoweńskiej marki spełniają potrzeby niemal całego europejskiego parku samochodowego, a ich flagowy produkt – świece żarowe – cieszą się niesłabnącą popularnością także poza granicami Starego Kontynentu.
Z komponentów Hidri korzystają czołowi producenci samochodów
Z części samochodowych Hidria korzystają najwięksi producenci samochodów na świecie. Hidria od początku swojego istnienia stara się oferować najlepszej jakości rozwiązania, które zawsze są o krok przed konkurencją. Dzięki temu od wielu lat może cieszyć się pozycją światowego lidera w swojej dziedzinie.