- Długość [mm]: 57,0
- Wymiar gwintu: M14x1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 01471 |
LEMFO | 524 218 050 |
MERCE | 309 402 02 71 |
MERCE | 319 402 04 71 |
MERCE | A 309 402 02 71 |
MERCE | A 319 402 03 71 |
MERCE | A 319 402 04 71 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.
Lemforder to popularna na rynku motoryzacyjnym firma, oferująca szeroki wybór podzespołów do samochodów pochodzących od większości europejskich koncernów. Główną kategorią w ofercie marki są różnego rodzaju elementy zawieszenia w samochodach osobowych oraz dostawczych. Są to wysokiej klasy części zamienne, takie jak: wahacze, sworznie wahacza, tuleje wahacza czy łączniki stabilizatora. Lemforder jest również renomowanym dostawcą części przeznaczonych na pierwszy montaż u takich producentów jak Audi, BMW, Lamborghini czy Mercedes.
Za datę powstania firmy możemy uznać rok 1947. Wtedy to ojciec z synem otworzyli rodzinny biznes, który z czasem zaczął zyskiwać popularność na rynku lokalnym. Dalszy rozwój firmy pozwolił na otworzenie produkcji na rynek międzynarodowy. To wydarzenie miało miejsce już w 1963 roku. Obecnie marka jest częścią ZF Group - ogromnego koncernu zrzeszającego liczne marki oferujące części samochodowe znakomitej jakości.
Oferta Lemforder kojarzona jest głównie z częściami zawieszenia. Oprócz tego pod logiem marki sprzedawane są również takie części jak wałki kardana, osłony przeciwpyłowe, hydraulika samochodowa i układy hamulcowe, paski napędowe, oleje silnikowe oraz płyny zapobiegające zamarzaniu i płyny hydrauliczne. Wieloletnie doświadczenie, innowacyjne rozwiązania i staranne badania sprawiają, że części od Lemforder cieszą się ogromną popularnością wśród tysięcy kierowców.