- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Lusterko zewnętrzne / wewnętrzne: Wypukły
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABAKUS | 1151G01 |
ALKAR | 6403930 |
ALKAR | 9503930 |
BLIC | 6102-02-1293939P |
FIAT | 71718326 |
HAGUS | 9450 |
KLOKKERH | 204210-60 |
KLOKKERH | 20421061 |
MAX | MFT450 |
PRASCO | FT9087505 |
SCHLIECKMA | 10705830 |
SPILU | 10865 |
WEZEL | 1636830 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Lusterko zewnętrzne to niezbędne wyposażenie samochodu, wymagane przez przepisy o ruchu drogowym. Niemniej jednak nawet gdyby posiadanie dwóch lusterek bocznych nie było wymagane prawnie, kierowcy z pewnością by z nich korzystali. Zapewniają one widoczność pojazdów nadjeżdżających z tyłu, jak i samochodów oraz przeszkód znajdujących się po bokach. Tym samym lusterka samochodowe zewnętrzne są niezbędne dla bezpieczeństwa jazdy, jak i dla jej komfortu.
Przez ostatnie kilkanaście lat lusterka przeszły znaczną metamorfozę. Obecnie ich użytkowanie jest o wiele wygodniejsze, ponadto są skuteczniejsze niż kiedyś. Po pierwsze nowoczesne lusterko daje możliwość automatycznej regulacji jego położenia. Ponadto, coraz częściej lusterka są wyposażone w ogrzewanie szybki, dzięki czemu nie zbiera się na nich para ograniczająca widoczność, a zimą szybko można się pozbyć zlodowaceń. Z perspektywy bezpieczeństwa najistotniejszą kwestią jest system wykrywania martwego pola. W niektórych nowych samochodach czujniki sygnalizują, gdy w obszarze niedostępnym dla lusterka znajdzie się pojazd lub przeszkoda.
Najczęstszą awarią lusterka jest jego urwanie, wynikające z uderzenia na parkingu, kolizji z innym pojazdem czy też zahaczenia o przeszkodę w czasie jazdy. Oczywiście może również dojść do całkowitego rozbicia lub też pęknięcia bądź zarysowania szybki. Najlepszą ochroną przed uszkodzeniami lusterek zewnętrznych jest ich każdorazowe składanie po zaparkowaniu oraz zwyczajna ostrożność w czasie jazdy oraz parkowania, zwłaszcza wtedy, gdy nie ma zbyt wiele przestrzeni.
Firma Polcar została założona w 1986 roku przez Andrzeja Senkowskiego. Początkowo, siedziba firmy znajdowała się na warszawskim Żoliborzu, gdzie w niewielkim mieszkaniu znajdowało się biuro, gdzie klienci mogli odbierać sprowadzane zza granicy na zamówienie części samochodowe. Szybki wzrost zainteresowania dostarczanymi przez Polcar częściami sprawił, że w kolejnych latach zespół zaczął się powiększać o kolejnych współpracowników. Ważnym momentem w historii firmy był rok 1996, w którym to powstał pierwszy magazyn o pow. 4 tys. m2 i umożliwił on bezpośredni import części od producentów, a nie od firm handlowych.
Wraz z rozwojem firmy wzrastało również zapotrzebowanie na pracowników oraz kolejne magazyny. W 2001 roku powstał dział, który stał się odpowiedzialny za handel z krajami UE, natomiast już w 2002 roku do użytku został kolejny magazyn, dzięki któremu przestrzeń składowania została powiększona do 31 000 m2. Firma dzięki fachowemu podejściu do klienta oraz zaangażowaniu we własne działania cieszy się ogromnym uznaniem i jest obdarzona zaufaniem wśród tysięcy klientów. Obecnie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 400 pracowników i stale rozbudowuje swoją siedzibę o kolejne hale magazynowe.