- Dostosowany do termostatu z temperaturą otwarcia [°C]: 105
- Rodzaj koprusu: Obudowa z dwustronnym ryglowaniem (resor poprzeczny)
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BEHR | 2.567.01 |
BMW | 11531436042 |
BMW | 11531437085 |
CALORSTAT | 30304.01 |
CALORSTAT | 3485.101 |
CALORSTAT | 6495.105/J |
DELPHI | TMS1423 |
FAE | 5348501 |
FIRST LINE | FTS323.105 |
GATES | TH373105 |
GATES | TH373105G1 |
INDELDIS | 29.14.248 |
JPG | 1414601319 |
MAHLE | TM 15 105 |
MOTORAD | 550-105 |
QUINTON HA | QTH509K |
TOPRAN | 501 310 |
TRISCAN | 8 620 172 105 |
VALEO | 820418 |
VEMO | V20-99-1257 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ chłodzenia gwarantuje optymalne warunki pracy nie tylko jednostce napędowej, ale również układowi klimatyzacji oraz ogrzewania. Jednym z podstawowych elementów układu chłodzenia jest termostat.
Termostat to kluczowy podzespół w układzie chłodzenia każdego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy. To element prosty w budowie. Termostaty produkuje się z mosiężnej blachy, a budowa przypomina formą grzyb. Niestety pomimo prostej budowy, termostat stosunkowo często ulega niespodziewanym awariom.
Podstawowa rola termostatu sprowadza się do otwierania i zamykania się. Taki proces sprawia, że płyn chłodniczy dostaje się do małego lub dużego obiegu. Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej, gdy płyn chłodniczy jest zimny, a otwiera się, kiedy płyn osiągnie temperaturę około 95 stopni Celsjusza.
Usterka termostatu także sprowadza się do jego położenia. Pierwsza awaria zachodzi w pozycji otwartej i objawia się większym spalaniem oraz problemami z nagrzaniem kabiny samochodu. Usterka w pozycji zamkniętej da się rozpoznać natomiast po gwałtownym podniesieniu się wskaźnika temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Naprawa termostatu polega na jego wymianie na nowy. Zanim zdecydujemy się na zakup nowego zamiennika warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów części do układu chłodzenia. Ponadto należy upewnić się, czy dany termostat na pewno pasuje do wersji posiadanego samochodu.
EFI Automotive to przedsiębiorstwo motoryzacyjne wywodzące się z Francji. Początki firmy sięgają roku 1936. Wtedy w fabryce należącej do firmy rozpoczęto produkcję przewodów elektrycznych. Niemniej jednak w tamtych latach nie trafiały one jeszcze do samochodów. Korzystały z nich fabryki przemysłowe. W motoryzacji firma EFI Automotive rozpoczęła działalność dopiero niecałe 30 lat później. Początkowo produkowała głównie kable samochodowe, aby później stopniowo, jednak w szybkim tempie, poszerzać ofertę. Dzisiaj części samochodowe EFI Automotive to produkty z licznych kategorii. Wysoko cenione są części układu zapłonowego, takie jak świece zapłonowe, świece żarowe oraz sterowniki i czujniki. Ponadto firma produkuje liczne czujniki do innych układów samochodowych. Ofertę uzupełniają elementy układu chłodzenia i silnika.
Francuska firma działa dzisiaj globalnie, posiadają swoje oddziały w różnych krajach, na całym świecie. Części samochodowe EFI Automotive powstają na 3 kontynentach: w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Firma jest doceniana przez kierowców i mechaników. W ofercie znajdują się części zamienne trafiające na aftermarket, jednak producent jest również dostawcą auto części przeznaczonych na pierwszy montaż.