Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 045109479C |
AUTEX | 631548 |
BH SERVICE | 9XU376818481 |
BOSCH | 1987949291 |
CALIBER | 57967 |
CONTI | V55715 |
DAYCO | ATB2013 |
FAI | T9368 |
FEBI | 26033 |
FORD | 1100566 |
FORD | XM216B260AA |
GATES | T43031 |
GMB | GHAT-150 |
HUTCHINSON | HTG314 |
INA | 533 0039 10 |
IPD | 130543 |
KLOTZ | H543 |
KM INTERNA | FI9720 |
LEMFO | 2596801 |
LORETT | CR3260 |
LORETT | TDI3260 |
NTN | HAT064-7 |
QUINTON HA | QTT1047 |
RPK | RPK0099171 |
RUV | 55715 |
SCHAEFFLER | 533 0039 10 |
SEAT | 045 109 479 C |
SK | SK0088071 |
SKF | VKM 11144 |
SKF | VKM11144 |
SKODA | 045 109 479 C |
SNR | GT357.46 |
SWAG | 32926033 |
TREVI | 0099171 |
TREVI | SK0088071 |
TRIPLEFIVE | 120A2451 |
TRIPLEFIVE | 2451 |
TRIPLEFIVE | 322 0162 |
TTC | 07.19.119 |
VAG | 045109479C |
VW | 045109479C |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłumik drgań skrętnych to niewielki element sprężynowy zamontowany przy kole dwumasowym. Pełni on funkcję amortyzatora drgań, które w sprzęgle występują z dużym natężeniem. Podczas pracy silnika drżenie przenoszone jest na inne podzespoły, w tym także na sprzęgło. Podzespół ten natomiast jest na tyle wrażliwy, że ekspozycja na silne wstrząsy mogłaby doprowadzić do jego rychłej awarii. Tłumik drgań zapobiega wystąpieniu tego typu problemów, zwiększając tym samym żywotność koła dwumasowego oraz całego zespołu sprzęgła. Ponadto, dzięki redukcji drgań tłumik przyczynia się również do zwiększenia komfortu jazdy.
Montaż dwumasy w miejsce pojedynczego koła zamachowego jest dzisiaj w zasadzie standardem, zwłaszcza jeśli mowa o mocniejszych silnikach wysokoprężnych. Koło dwumasowe to tak naprawdę połączenie dwóch kół zamachowych. Dzięki podwójnej masie, koło dwumasowe jest bardziej wytrzymałe na obciążenia. Tłumik drgań skrętnych to zespół sprężyn, które znajdują się pomiędzy dwoma tarczami.
Tłumik jest mało skomplikowanym elementem, zatem teoretycznie nie powinien zbyt często ulegać awariom. W praktyce rzeczywiście przebieg tłumika zwykle jest dość duży, jednak nie aż tak, jak mogłoby się wydawać. Wszystko przez ogromne obciążenia, z którymi musi sobie radzić ta część samochodowa podczas każdego ruszania. Należy podkreślić, że awaria tłumika zwykle oznacza konieczność wymiany również całego koła dwumasowego.
Ruville to niemiecki producent części samochodowych. Firma posiada bogatą historię i jeszcze bogatszą ofertę. Jej podstawę stanowią części zawieszenia samochodu. W asortymencie Ruville znajdziemy takie autoczęści, jak: wahacze, łożyska stabilizatory, piasty, amortyzatory i wiele innych elementów podwozia. Zaopatrując się jedynie w części samochodowe Ruville, z powodzeniem można przeprowadzić kompleksową wymianę zawieszenia.
Ponadto, producent wprowadza do sprzedaży również części silnika oraz rozrządu. Wysoko cenione są łańcuchy rozrządu Ruville, a także paski, napinacze czy wałki. Firma od lat konsekwentnie poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej kompleksowym producentem części samochodowych – również spoza wymienionych kategorii.
Ruville to marka doceniana przez kierowców, ale również przez producentów samochodów. Dlatego autoczęści Ruville trafiają nie tylko na rynek wtórny, ale również do fabryk samochodowych. Firma prowadzi zatem produkcję części oryginalnych i zamiennych. Korzystając z tych samych linii produkcyjnych, producent jest w stanie wytwarzać części zamienne nieodbiegające jakością od elementów wykorzystywanych przy pierwszym montażu.
Marka Ruville powstała w Niemczech w 1922 roku. Jej nazwa pochodzi do nazwiska twórcy przedsiębiorstwa – Egona von Ruville. Początkowo asortyment producenta stanowiły głównie zestawy naprawcze do samochodów, które w tamtym czasie nieustannie ulegały usterkom. Dopiero z czasem firma przeszła przemianę, otwierając się również na innego typu asortyment i ostatecznie specjalizując się w częściach zawieszenia, rozrządu i silnika.