- Otwór o śr[mm]: 83,00
- Długość [mm]: 153,50
- Średnica flanszy [mm]: 88,50
- Średnica zewnętrzna [mm]: 85,60
- Szerokość [mm]: 3,90
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Sucha tuleja cylindrowa
- Przetwarzanie: Połowicznie
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
GOETZE ENG | 14-020530-00 |
MAHLE | 039 WV 32 00 |
CITROËN
|
FIAT
|
FSO
|
GEO
|
LADA
|
PEUGEOT
|
ROVER
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tuleje cylindrowe to tuleje, w których oddziałują tłoki silnika. Trwałość cylindra między ponownymi otworami zależy od dwóch głównych czynników: ścierania i korozji. Tarcie zależy od warunków atmosferycznych oraz wydajności filtra powietrza i filtra oleju. Zakurzone powietrze atmosferyczne jest bardziej szkodliwe, ponieważ zwiększa tarcie w cylindrze.
W silniku ściana cylindra jest narażona na działanie wysokiej temperatury i wysokiego ciśnienia, przy czym tłoki i pierścienie tłoków ślizgają się z dużą prędkością. W szczególności, ponieważ w przypadku silników samochodów ciężarowych i autobusów wymagana jest długa żywotność, cylindry żeliwne, które mają doskonałe właściwości odporne na zużycie, stosuje się tylko w częściach cylindrów. Ponadto, w związku z niedawnym trendem lżejszych silników, materiały na bloki silnika zmieniają się z żeliwa na stopy aluminium.
Jednakże, jako powierzchnie ślizgowe cylindra wewnętrznego, prosty ruch ślizgowy stopów aluminium ma wady polegające na deformacji podczas pracy i odporności na zużycie. Z tego powodu w większości przypadków stosuje się żeliwne tuleje cylindrowe.
Korozja cylindra jest powodowana przez korozyjne produkty spalania, które powstają po spaleniu paliwa powietrzem. Korozja nasila się przy niskich temperaturach cylindra z powodu wilgoci zawierającej kwasy na ściankach cylindra. Zastosowanie oddzielnych tulei lub tulei, zwanych tulejami cylindrowymi, zapewnia dłuższą żywotność cylindra. Te tuleje cylindrowe są wykonane z najwyższej jakości materiałów i pasują do bloku cylindrów.