- Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Bez materiałów dodatkowych
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
VAG | 03G253010 |
VAG | 03G253010U |
VAG | 03G253010X |
VAG | 03G253014N |
VAG | 03G253016H |
VAG | 03G253019L |
VW | 03G253010 |
VW | 03G253010X |
VW | 03G253014N |
VW | 03G253016H |
VW | 03G253019L |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Turbosprężarka to element spotykany w wielu samochodach poruszających się po polskich drogach. Do niedawna była to typowa z części samochodowych silnika wysokoprężnego. Aktualnie turbosprężarki montuje się jednak także w silnikach benzynowych. To podzespół, który składa się w zasadzie z dwóch elementów - turbiny oraz sprężarki.
Podstawowa rola turbosprężarki sprowadza się do dostarczania większej ilości powietrza do komory spalania silnika spalinowego. Ma to na celu zwiększenie momentu obrotowego i tym samym mocy silnika samochodowego. Źródło zasilania tego podzespołu to gazy, które wydostają się z komory spalania do układu wydechowego.
Do typowych objawów zużycia lub usterki turbosprężarki należy zaliczyć przede wszystkim charakterystyczny odgłos (mocny świst), który powstaje podczas wkręcania się turbiny na wyższe obroty. Z reguły winny jest wirnik, który został uszkodzony. Narażone na zużycie i awarie będą także uszczelniacze, a wyraźnym objawem ich uszkodzenia będzie wyciek oleju z turbosprężarki. Stosunkowo częstym awariom ulegają także łożyska.
Innym typowym objawem awarii turbosprężarki jest wyczuwalny spadek mocy silnika. W końcu to element, który w dużym stopniu wpływa na osiągi jednostki napędowej. Za spadek mocy może odpowiadać jednak także wiele innych usterek dlatego należy udać się do warsztatu w celu diagnozy problemu.
Rozwiązanie problemu jest w zasadzie tylko jedno. Wymiana całego podzespołu z wykorzystaniem wysokiej jakości części zamiennych. Oczywiście tylko takie sprawdzone zamienniki znajdziecie w sklepie iParts.pl. Kupując tego typu fabrycznie nowy produkt, będziecie mieć gwarancję bezawaryjnej pracy na długi czas, a nie jak w przypadku regenerowanego produktu.
Schlutter Turboloader to przedsiębiorstwo obecne na rynku motoryzacyjnym od ponad 30 lat. Firma została założona w 1990 roku. Początkowo niewielkie, niemieckie przedsiębiorstwo działało jako punkt napraw turbosprężarek i ich osprzętu. Z czasem firma zaczęła również dystrybuować podzespoły innych marek na terenie Niemiec. Szybko przyszły pierwsze sukcesy w tym obszarze. Należy do nich zaliczyć między innymi nawiązanie współpracy z kilkoma wiodącymi producentami, takimi jak np. BorgWarner. Z roku na rok w ofercie dystrybutora zaczęło się pojawiać coraz więcej produktów. W końcu w 2007 roku podjęto decyzję odnośnie tego, co nieuniknione – firma kończy swoją działalność jako punkt napraw i w pełnym wymiarze poświęca się dystrybucji części samochodowych. Dzisiaj turbosprężarki Schlutter Turbolader to sprawdzone podzespoły jakości OE od najlepszych producentów. Dystrybutor współpracuje między innymi z takimi producentami, jak Schwitzer czy Garrett. Niemiecka firma oferuje głównie nowe turbosprężarki, jednak oferta obejmuje również podzespoły regenerowane przez producentów. Od trzydziestu lat siedziba firmy znajduje się w Niemczech. Jednak działalność przedsiębiorstwa wykracza daleko poza granice tego kraju.