- Grubożć zabudowy [mm]: 0,32
- Średnica [mm]: 73,9
- Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
- Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): ZKS: 125.930
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ELRING | 808.132 |
ELRING | 808.133 |
ELRING | 808.134 |
OPEL | 56 07 837 |
OPEL | 5607837 |
OPEL | 93 177 159 |
OPEL | 93177159 |
REINZ | 61-36225-00 |
SUZUK | 11141 84E50 |
SUZUK | 11141-84E50 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
ET EngineTeam to czeskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne. Firma działa jako dystrybutor wysokiej jakości podzespołów. Powstanie marki miało miejsce w 2007 roku. Minęło zatem zaledwie kilkanaście lat od wyprodukowania pierwszych części ET EngineTeam. Mimo to produkty tej marki już dzisiaj są powszechnie znane w wielu krajach europejskich. Co więcej, zarówno kierowcy, jak i właściciele warsztatów chętnie po nie sięgają, doceniając ich niezawodność.
Części samochodowe ET EngineTeam, to jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim silniki. Firma oferuje niezawodne komplety silników, jak również pojedyncze ich części. W ofercie można znaleźć między innymi cylindry i tłoki, ale również głowice, zawory i wiele więcej. Dystrybutor nieustannie poszerza zakres swojej działalności, dołączając do asortymentu coraz to kolejne produkty. Dzisiaj poza silnikami i ich częściami można w nim znaleźć również części układu rozrządu, a także alternatory oraz elementy układu grzania i chłodzenia.
Firma ET EngineTeam bardzo starannie dobiera dostawców części samochodowych. Ponadto, każdy produkt jest dokładnie sprawdzany, w celu uzyskania pewności, co do jego niezawodności. Dzięki temu klienci wybierający auto części ET EngineTeam otrzymują produkty najwyższej klasy, które nie zawodzą ich w najtrudniejszych momentach.