- Rodzaj uszczelnienia: Uszczelka z warstwą metalową
- Ilość wycięć/otworów: 3
- Grubość [mm]: 1,3
- Średnica [mm]: 75
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 10154110 |
CITRO | 0209.AE |
CORTECO | 414066P |
CORTECO | 414108P |
ELRING | 100.410 |
FORD | 1 146 050 |
GLASER | 08129B |
MAZDA | Y401-10-272 |
PEUGE | 0209.AE |
REINZ | 61-35430-10 |
TOYOT | SU001-00494 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
Glaser to międzynarodowa marka części zamiennych do samochodów. Firma specjalizuje się w produkcji uszczelek samochodowych z silikonu. Przedsiębiorstwo istnieje na rynku od ponad 40 lat i produkuje wysokiej jakości części samochodowe dla przemysłu motoryzacyjnego, z przeznaczeniem do samochodów osobowych, aut użytkowych oraz pojazdów ciężarowych.
Sukces marki Glaser opiera się na nieustannej pracy, dużemu naciskowi na rozwój oraz jakość produkcji części samochodowych. Wszystkie części zamienne w szerokiej gamie produktów producenta spełniają najwyższe standardy jakości OEM i sprawiają, że Glaser jest rozpoznawalną marką na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym, której naprawdę warto zaufać.
Firma słynie z produkcji uszczelek samochodowych dedykowanych silnikowi, czy też poszczególnym układom w samochodzie. Na asortyment marki składa się jednak także wiele innych części samochodowych – m.in. zestawy naprawcze wtrysku, chłodnice oleju, przewody zapłonowe czy też napinacze łańcucha rozrządu.
Duże nakłady pracy jakie przeznaczane są na prace rozwojowe sprawiają, że firma Glaser jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się marek części zamiennych. Części Glaser, dzięki bardzo dobrej jakości wykonania, doskonałym parametrom technicznym oraz atrakcyjnej cenie zakupu, są jednymi z najbardziej popularnych części samochodowych na niezależnym rynku części zamiennych.