Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 11063400 |
AJUSA | 56059600 |
DAEWOO | 607647 |
ELRING | 058.880 |
ELRING | 495.770 |
ELWISROYAL | 1542655 |
FAI | RC741S |
FAI | RC741SF |
GLASER | 53519 |
GOETM | 5002768300 |
GOETM | 5035017200 |
OPEL | 607.648 |
OPEL | 607647 |
OPEL | 658131 |
PAYEN | HM5405 |
PAYEN | JP016 |
REINZ | 15-31997-01 |
REINZ | 71-31997-00 |
CADILLAC
|
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
ISUZU
|
LOTUS
|
OPEL
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Uszczelka pokrywy zaworów NPS D122O00 | NPS | Brak ceny |
Zestaw uszczelek pokrywy zaworów DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0227S | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 57,00 zł |
Pokrywa głowicy cylindra DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM15904 | DR.MOTOR AUTOMOTIVE | 273,00 zł |
Uszczelka pokrywy zaworów TRISCAN 515-5081 | TRISCAN | Brak ceny |
Pokrywa głowicy cylindra JPN 80R9034-JPN | JPN | Brak ceny |
Uszczelka pokrywy zaworów VICTOR REINZ 71-31997-00 | VICTOR REINZ | 45,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka pokrywy zaworów to niewielki i niepozorny element, który jak wiele tego typu części, ma ogromne znaczenie dla sprawnej pracy podzespołów. Gumowy element uszczelnia połączenie głowicy i pokrywy zaworów. Brak uszczelnienia tego połączenia skutkuje wyciekami oleju, co może mieć przykre konsekwencje.
Każda, nawet najlepsza uszczelka pokrywy zaworów to część eksploatacyjna, znajdująca się w niesprzyjającym środowisku, przez co nawet najwytrzymalsza guma nie jest w stanie sprostać wymaganiom przez cały okres eksploatacji pojazdu. Wskutek oddziaływania wysokiej temperatury uszczelka staje się krucha, pęka i powstają nieszczelności. Wyciek oleju sprawia, że niedostatecznie dużo dociera go do jednostki napędowej, przez co dochodzi do zwiększenia siły tarcia. Innymi słowy, zmniejsza się w ten sposób żywotność tłoków i cylindrów, ponadto wzrasta ryzyko awarii silnika.Co więcej, wyciekający olej może zalać świece zapłonowe oraz mechanizm sterujący zaworów.
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów jest wymagana w momencie, gdy element traci pierwotną sprawność. Poważne uszkodzenie skutkujące znacznym wyciekiem oleju da się zauważyć poprzez spadek osiągów silnika oraz hałas wydobywający się z jednostki napędowej. Problemy mogą dotyczyć również zapłonu. Jeżeli wyciek jest mały, daje się zauważyć tylko podczas przeglądu, jednak również generuje on konieczność jak najszybszej wymiany uszczelki. Po zainstalowaniu nowej części należy sprawdzić stan pokrywy oraz głowicy, upewniając się, że nie zostały uszkodzone.