Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 01158900 |
CITRO | 1336.Y0 |
Dr.Motor A | DRM0637 |
ELRING | 569.420 |
ELRING | 569.421 |
FORD | 11517805999 |
FORD | 1334639 |
FORD | 1336Y0 |
FORD | 30735094 |
FORD | MN982527 |
FORD | Y60115176 |
VOLVO | 30735094 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
MAZDA
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka termostatu to element, który zapobiega jakimkolwiek nieszczelnościom obudowy tego urządzenia. Termostat to niezbędny element układu chłodzenia silnika. Jego sprawność jest uzależniona od szczelności układu. Jeżeli ciecz nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temperatury, termostat staje się zupełnie nieefektywny. Dlatego też warto regularnie sprawdzać stan techniczny uszczelki termostatu.
Standardowa uszczelka termostatu to bardo niewielki, gumowy element, który na pierwszy rzut oka przypomina nieco zwyczajną gumkę recepturkę. Niemniej jednak dobrej jakości uszczelka wykazuje się ogromną elastycznością, a także trwałością. Materiały syntetyczne, z których przygotowuje się uszczelki termostatu powinny wykazywać się odpornością na uszkodzenia mechaniczne, silny nacisk, a przede wszystkim działanie wysokich temperatury oraz rozmaitych związków chemicznych. Lokalizacja uszczelki sprawia, że jest ona mocno narażona na zniszczenia.
Do zniszczenia uszczelki może dojść wskutek uszkodzenia mechanicznego. Siły oddziałujące na termostat i uszczelkę termostatu czasami doprowadzają do pęknięcia gumy. W takim przypadku termostat niemal od razu traci efektywność, przez co konieczna jest natychmiastowa wymiana uszczelki. Jednak utrata właściwości przez uszczelkę termostatu może postępować powoli. Czasami traci ona po prostu elastyczność, przez co początkowo powstaje minimalna, niezauważalna nieszczelność, która z czasem robi się coraz większa. Im szybciej problem zostanie dostrzeżony, tym lepiej. Wymiana uszczelki w odpowiednim momencie pozwoli uniknąć przegrzania silnika.