- Kształt: Pierscień O
- Średnica [mm]: 55,2
- Lokalizacja w aucie: Przepustnica przy zaworze AGR
- Grubość [mm]: 2,62
- Ciężar [kg]: 0,002
- Szerokość opakowania [cm]: 6,2
- Wysokość opakowania [cm]: 0,262
- Głębokość opakowania [cm]: 6,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 9129998 |
AUDI | N90978701 |
BORGW WAHL | 102543 |
BORGW WAHL | 102543D5 |
GM | 90220436 |
GM | 9129998 |
HELLA | 9GD 354 771-281 |
SEAT | N90 978 701 |
SKODA | N90 978 701 |
VAG | N 909 787 01 |
VW | N 909 787 01 |
VW | N90978701 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
DAEWOO
|
FIAT
|
LANCIA
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka termostatu to element, który zapobiega jakimkolwiek nieszczelnościom obudowy tego urządzenia. Termostat to niezbędny element układu chłodzenia silnika. Jego sprawność jest uzależniona od szczelności układu. Jeżeli ciecz nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia i temperatury, termostat staje się zupełnie nieefektywny. Dlatego też warto regularnie sprawdzać stan techniczny uszczelki termostatu.
Standardowa uszczelka termostatu to bardo niewielki, gumowy element, który na pierwszy rzut oka przypomina nieco zwyczajną gumkę recepturkę. Niemniej jednak dobrej jakości uszczelka wykazuje się ogromną elastycznością, a także trwałością. Materiały syntetyczne, z których przygotowuje się uszczelki termostatu powinny wykazywać się odpornością na uszkodzenia mechaniczne, silny nacisk, a przede wszystkim działanie wysokich temperatury oraz rozmaitych związków chemicznych. Lokalizacja uszczelki sprawia, że jest ona mocno narażona na zniszczenia.
Do zniszczenia uszczelki może dojść wskutek uszkodzenia mechanicznego. Siły oddziałujące na termostat i uszczelkę termostatu czasami doprowadzają do pęknięcia gumy. W takim przypadku termostat niemal od razu traci efektywność, przez co konieczna jest natychmiastowa wymiana uszczelki. Jednak utrata właściwości przez uszczelkę termostatu może postępować powoli. Czasami traci ona po prostu elastyczność, przez co początkowo powstaje minimalna, niezauważalna nieszczelność, która z czasem robi się coraz większa. Im szybciej problem zostanie dostrzeżony, tym lepiej. Wymiana uszczelki w odpowiednim momencie pozwoli uniknąć przegrzania silnika.
Vemo to marka należąca do korporacji Vierol AG, która jest producentem części samochodowych o globalnym zasięgu. Części samochodowe Vemo to przede wszystkim elementy układu recyrkulacji spalin. Zarówno kolektory wydechowe Vemo, jak i sondy lambda od tego producenta, uchodzą za jedne z najtrwalszych, co w przypadku elementów tego układu jest szczególnie istotne.
Poza wymienionymi auto częściami, wśród produktów marki Vemo znajdują się również m.in. elementy układu klimatyzacji. Skraplacze, jak również sprężarki klimatyzacji Vemo to produkty bardzo wydajne, które przed trafieniem do sprzedaży przechodzą szereg testów jakościowych. Ponadto, pod marką Vemo, Vierol AG sprzedaje również części układu zapłonowego. W ofercie znajdują się przede wszystkim cewki i świece zapłonowe. Coraz istotniejszą linię produktową stanowią także akumulatory Vemo. Poza wymienioną wcześniej sondą lambda, w ofercie marki Vemo znajdują się również różne inne czujniki montowane w nowoczesnych pojazdach. Producent oferuje również wyjątkowo efektywne zestawy naprawcze w ramach kategorii Vemo Expert Kits+.
Vemo to marka części samochodowych przeznaczonych głównie na rynek wtórny. Niemniej jednak niektóre autoczęści Vemo trafiają również do producentów samochodów, którzy wykorzystują je podczas pierwszego montażu. Części samochodowe Vemo to elementy przeznaczone do samochodów wielu różnych marek. Przede wszystkim jednak pasują one do niemieckich pojazdów, takich jak Mercedesy, Volkswageny czy Audi. Marka Vemo powstała w 1998 roku, natomiast jej właściciel – Vierol AG – działa na rynku od niespełna 40 lat.