- Ilość żeber: 5
- Długość [mm]: 698
Dodaj opinię
(27.02.2023)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 821
(28.12.2022)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 880
(14.11.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 948 336
Producent | Numery OEM |
---|
AUSTI | GFB 90698 |
BOSCH | 5 PK 695 |
BOSCH | 5 PK 696 |
BOSCH | 5 PK 697 |
BOSCH | 5 PK 699 |
BOSCH | 5 PK 700 |
BOSCH | 5 PK 701 |
CITRO | 5750 83 |
CITRO | 5750 86 |
CITRO | 5750 D7 |
CITRO | 5750 D8 |
CITRO | 95 005 666 |
CITRO | 96 021 924 |
CITRO | 96 021 925 |
CITRO | 96 059 322 |
CONTI | 5 PK 698 |
CONTI | 6548194000 |
CONTI | 6748194736 |
DAYCO | 5 PK 698 |
DAYCO | 5 PK 715 |
FORD | 6994216 |
FORD | 92FF 6C301 BB |
GATES | 5 PK 700 |
GATES | 58340 |
GATES | 58341 |
MAZDA | RFG1-13-813 |
PEUGE | 5750 83 |
PEUGE | 5750 86 |
PEUGE | 5750 D7 |
PEUGE | 5750 D8 |
PEUGE | 95 005 666 |
PEUGE | 96 021 924 |
PEUGE | 96 021 925 |
PEUGE | 96 059 322 |
QUINTON HA | QBR 5700 |
ROVER | GFB 702 |
ROVER | GFB 90698 |
ROVER | GMB 50698 |
SUBAR | 80921 8010 |
CITROËN
|
FORD
|
PEUGEOT
|
ROVER
|
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.