- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z lewej
- Materiał: Stal
- Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem
- Parzyste numery artykułów: FT15670
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 210176 |
BENDIX | 042000B |
BENDIX | 042090B |
BORG BECK | BCA5719 |
BORG BECK | BCA6180 |
DELPHI | TC1326 |
DELPHI | TC729 |
DITAS | A13482 |
DITAS | D12949 |
DITAS | D13482 |
FEBI | 01314 |
FEBI | 05666 |
FEBI | 21251 |
FEBI | 33095 |
FIRST LINE | FCA5719 |
FIRST LINE | FCA6180 |
FORD | 1023026 |
FORD | 1030278 |
FORD | 1043158 |
FORD | 1102949 |
FORD | 1141294 |
FORD | 6790117 |
FORD | 6790118 |
FORD | 6870550 |
FORD | 6870551 |
FORD | 6954471 |
FORD | 93BB3042BA |
FORD | 93BB3051BA |
FORD | 93BB3051BB |
FORD | 93BB3051BC |
FORD | 95BG3042AA |
FORD | 97BG3051AA |
FORD | 97BG3051CA |
FORD | YS713051AA |
FORD | YS713051AB |
KAMOKA | 993270 |
LEMFO | 17864 |
LEMFO | 17864 01 |
MAPCO | 19768 |
METZGER | 58038101 |
METZGER | 58040401 |
METZGER | FO909 |
MEYLE | 716 050 0009/HD |
MEYLE | 716 050 0010/HD |
MEYLE | 7160500010 |
MGA | SB8439 |
MGA | SB8447 |
MONROE | L16511 |
MONROE | L16534 |
MONROE | L16558 |
MOOG | FD-WP-4143 |
MOOG | FD-WP-4143P |
MOOG | FD-WP-4144 |
MOOG | FD-WP-4144P |
NK | 5012525 |
NK | 5012537 |
OCAP | 0790046 |
OPTIMAL | G6-1139 |
OPTIMAL | G6-123 |
PEX | 1207167 |
QUINTON HA | QSA1425S |
QUINTON HA | QSJ1425S |
RTS | 96-00655-2 |
RUV | 935238 |
RUV | 935240 |
SASIC | 9005128 |
SIDEM | 3270 |
SIDEM | 3271 |
SPIDAN | 44886 |
SWAG | 50 60 0015 |
SWAG | 50 73 0030 |
SWAG | 50730030 |
SWAG | 50933095 |
TALOSA | 4009076 |
TALOSA | 4009077 |
TOPRAN | 301 769 |
TRISCAN | 850016533 |
TRISCAN | 850016534 |
TRISCAN | 850016557 |
TRISCAN | 850016558 |
TRW | JTC165 |
VAICO | V25-0019 |
VEMA | 16663 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.