- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
- Długość 1 [mm]: 930
- Średnica przegubu trójbieżnego (Tripode) [mm]: 32
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 51
- Wymiar gwintu: M22x1,5
- Długość [mm]: 930
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CIFAM | 655-634 |
DA SILVA | 5222T |
DEPA | 3261000 |
EAI | T58372 |
ERABENELUX | DA00566 |
FIAT | 46307988 |
FIAT | 46307999 |
FIAT | 46308347 |
GR | FI3283 |
GSP | 241007 |
LPR | DS20182 |
METELLI | 17-0634 |
OPENPARTS | DRS6380.00 |
RE-EX | DS6831 |
RE-EX | DS6832 |
SERCORE | 121196 |
SHAFTEC | FI187R |
SHAFTEC | Fi187RN |
SKF | VKJC3707 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Półoś to istotny element konstrukcyjny pojazdu. Część ta składa się z długiej rury oraz znajdujących się na jej dwóch krańcach przegubów. Zadaniem półosi jest przeniesienie siły napędowej ze skrzyni biegów, a konkretnie z mechanizmu różnicowego, na piasty kół. Innymi słowy, półoś sprawia, że po wciśnięciu gazu siła wygenerowana przez silnik dociera do kół, wprawiając je w ruch. Bez wątpienia jest to zatem element, który odpowiada nie tyle za sprawną i bezawaryjną pracę pojazdu, ile w ogóle umożliwia jego działanie. Uszkodzenie półosi powoduje unieruchomienie samochodu.
W samochodach z napędem tylnym obciążenie półosi jest ograniczone, gdyż przenosi ona jedynie siłę napędową, jednak w przypadku pojazdu z napędem 4x4 lub też napędem przednim, dochodzi do tego jeszcze siła wytwarzana przez układ kierowniczy. Analogicznie prezentuje się sytuacja wału napędowego, przekazującego siłę na tylne koła pojazdu. Jeżeli poza siłą napędową obciąża go także siłą generowana z układu kierowniczego, jest on podwójnie narażony na awarię.
Największym zagrożeniem dla półosi będących elementem zawieszenia są uszkodzenia mechaniczne. Ulegają im głównie przeguby, wskutek oddziaływania piasku czy żwiru. Ponadto, częstym problemem jest także wybicie łożysk przegubów. Co prawda w teorii w takiej sytuacji istnieje możliwość regeneracji, jednak mechanicy zalecają wymianę. Awarie półosi są dosyć łatwe do zauważenia. Przeważnie z okolic przednich kół słychać charakterystyczne zgrzyty, szczególnie przy skrętach kół.
BGA to firma założona już w 1929 roku. Posiada ona zatem ogromne doświadczenie, jako jeden z uczestników dynamicznego rozwoju technologii motoryzacyjnych. Przedsiębiorstwo zostało założone w Wielkiej Brytanii i do dzisiaj posiada angielski kapitał. Również główna siedziba i fabryka firmy mieszczą się w Wielkiej Brytanii. Niezmiennie od ponad 90 lat marka BGA jest niezależna. Części samochodowe BGA to elementy z wielu kategorii produktowych. Obecnie liczba referencji w katalogu producenta przekracza już 40 tysięcy. Szczególnie wysoko cenione są elementy układu sterowania i zawieszenia oraz układu wydechowego. Niemniej jednak kierowcy są zadowoleni również z kompletnych układów chłodniczych marki BGA, pomp samochodowych oraz wielu innych podzespołów od brytyjskiego producenta. Brytyjska firma posiada fabrykę, własne centrum dystrybucyjne oraz dobrze wyposażone laboratorium badawcze. Dlatego też części samochodowe BGA są coraz lepsze. Zespół naukowców, korzystając z zaawansowanego technologicznie sprzętu, nieustannie pracuje nad udoskonalaniem auto części BGA. Producent oferuje części samochodowe trafiające na aftermarket. Obecnie są one dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na całym świecie.